Sikeres webáruház? Ez a titka!
Ha webshopod van, akkor minden bizonnyal eladni szeretnél. Ennek a sikeres webáruház a kulcsa, de a legtöbben egy olyan alapvető eszköz hiánya miatt buknak gyorsan nagyon sok pénzt, mint a belső kereső. A legtöbb helyen persze van ilyen, de az korántsem látja el a valódi feladatát, vagy nem elég jól, azaz nem szolgálja ki a vevőket.
Miért fontos a jó kereső?
Kutatások szerint a felhasználók 30 százaléka a weboldal belső keresőjének segítségével találja meg az őt érdeklő árukat, illetve a keresővel rendelkező cégek jóval nagyobb árbevételt generálnak, vagyis a keresőnek késég kívül komoly hatása van a konverziós arányra és a bevétel alakulására.Hogy lehetsz sikeres webáruház tulaj?
Erre a célra van jó néhány megoldás, amik nem túl bonyolultak, viszont talán épp ebben rejlik a nehézségük, hogy szinte magától értetődnek. Illik mindegyiket bevetni, ha sikeres webáruház a cél. 1. HOL LEGYEN A KERESŐ? A legeslegfontosabb dolog, hogy a keresőmezőt egyszerűen megtalálható helyre kell tenni. A tervezésnél érdemes a szokásokhoz ragaszkodni, és (a jobb oldalra) felülre rakni a keresőmezőt, ahol a legtöbb weboldalon megtalálható, mert a felhasználók itt fogják keresni. Olyan ez, mint hogy a kapcsolat oldal is mindig jobb szélen van. Ki tudja miért, így szoktuk meg. Hasznos lehet továbbá, ha a kereső mellett megjelenik a szokásos nagyító ikon, valamint egy kattintható gomb, akár valamilyen szöveggel téve még egyértelműbbé a helyzetet. 2. FINOMÍTÁS Amikor a vásárolni vágyó elvégezte a keresést és megjelenik a találati oldal, akkor szerencsés, ha a keresőmező továbbra is látható. Ennek azért van nagy jelentősége, mert a felhasználó könnyebben tudja javítani, finomítani a keresést a kapott eredmény fényében. Én magam mondjuk szűrő párti vagyok, de a kezdetekben a túlzott részletek megzavarhatják a felhasználót, így érdemesebb inkább a különböző szűrőket a találati oldalon elérhetővé tenni. A dolog logikája annyi, hogy így nem szűkítik le túlságosan a lehetőségek körét. Ha már van elért találat a keresőből, akkor azt hasznos lehet tovább szűkíteni kategóriák és alkategóriák beállításával. Ehhez kapcsolódik az is, hogy érdemes feltüntetni az elért találatok számát, esetlegesen az is befolyásolhatja a további böngészést. Valaki egyszerűen több mindenből szeret válogatni. Amennyiben ez a megoldás nem szimpatikus, helyette vagy mellette nagyon jól működhet az úgynevezett autocomplete funkció. Használatával, amikor a felhasználó elkezdi beírni a kulcsszavát, már néhány betű leütését követően jelennek meg javaslatok a teljes keresési kifejezésre, majd minden újabb betűvel szűkül a lehetőségek köre, vagyis a ténylegesen létező termékek közül a legrelevánsabbat tudja kiválasztani a nézelődő. 3. MI VAN, HA NEM TALÁLT SEMMIT? Ha egy keresésre nem érkezik találat, akkor annak két oka lehet oka:- a felhasználó rosszul írta be a szót, vagyis hibázott
- a keresett termék nem szerepel a webáruházunkban
Amennyiben pedig szeretnél egy inspirációs közösség tagjává válni és még sok hasonló bejegyzést olvasni, lépj be hozzánk a Facebook csoportunkba!