Szavak vagy képek?

Szerző: Hrenko,
szavak vagy képek

Zajlik a háború a platformok között. Hova posztoljunk és mit? Toljuk meg a Facebookot vagy nyissunk a Google felé? De mi lesz a Snapchattel és a Tinderrel? Nagyon nehéz belőni, hogy hol, mi dübörög jobban és milyen felületen, milyen tartalom hasít a leginkább.

Facebookon nyilván a szöveg+kép kombó a nyerő, de ez sincs kőbe vésve, gyakran egy megható írás, egy személyes történet sokkal több like-ot hoz, mint egy szép kép alatta a pár semmitmondó sorral.

Instagramon természetesen a képek mennek, de találkoztam már olyan hashtegekkel, amik viccesebbek voltak, mint maga a fotó, sőt, Tinderen is láttam olyat, hogy egy fiatal, izmos, félmeztelen pasi szobafestő-mázolóként ajánlotta magát a hölgyeknek.

Azt tapasztalom, hogy manapság még mindig az a trend, hogy a cégek egymást „majmolják” és amit a nemzetközi meg a hazai „guruk” mondanak, azt követi mindenki és nem mernek kilépni a megszokott keretek közül.

Sokan félnek a hosszú szövegtől, mert az úgysem fogja elolvasni senki, ami nem igaz. A titok nyitja abban rejlik, hogy ha van egy elkötelezett és hűséges olvasótábor, akkor az bármilyen hosszúságú szöveget elolvas, sőt, igényli is, hogy beszéljenek hozzá, de nem kimért, távolságtartó stílusban, hanem közvetlenül és szeretettel.

Sok hírességet követek Instagramon (pl. Dwayne Johnsont, más néven The Rockot), akik rövid videókkal szórakoztatják a rajongóikat és olyan elvetemült hashtageket használnak, hogy nem csak a mozgó kép, de a leírás is szórakoztató.

Az Egyesült Államokban és Angliában elég jól megy a Twitter és ott a celebek szintén közvetlenül posztolnak, érezhető, hogy a sorokat valóban ők írják – persze vannak kivételek-és nem ritka az sem, hogy válaszolnak a kommentekre, ami a Facebookon nem szokott előfordulni, ez sokkal inkább a Twitterre jellemző.

Na és hogy állunk a Snapchattel, a tinik platformjával marketing szempontból? Itt láthatunk egy nagyon ötletes és megható példát a WWF-től:

Azt tudom javasolni mindenkinek, hogy bátran lépjen ki a megszokott keretek közül és csinálja úgy, mint a Snickers. Igazi bad-ass marketing! Na ezt már szeretem! :)

A lényeg tehát az, hogy ne féljünk az új dolgoktól!


Ajánlott bejegyzések