Menü

10 dolog, amit elszúrhatsz a névjegykártyádon

Nem számít, hogy kisvállalkozást viszel, egy nonprofit szervezetnél vagy multinál dolgozol, esetleg éppen állást keresel, névjegykártyára szükséged lesz, hiszen ez a legegyszerűbb módja annak, hogy elérd, az első találkozás után újra felvegyék veled a kapcsolatot és később üzlet legyen a dologból. Készítsd magad mellé a névjegykártyád és vesd össze az alábbi pontokkal, mert ezek a legsúlyosabb hibák, amikbe belefuthatsz és biztosan nem vezetnek sikerhez:

1. Túl kicsi vagy olvashatatlan betűtípus

Kezdjük az alapokkal: páran biztosan rendelkeznek a tökéletes látás adományával, de még az ő kedvüket is leszegheti egy olvashatatlan betűtípus. Ha pedig ez icipici betűkkel is párosul, biztosan számíthatsz arra, hogy a kukában landol a kártyád. Világos, hogy nagyon kicsi egy ilyen kártya felülete, de egy jó designer garantáltan tud abban segíteni, hogy minden elférjen rajta aminek kell és fejfájást se kapjon tőle senki. Inkább kerüljön rá kevesebb adat, de az legyen szabad szemmel is látható! Ebben segíthet néhány ügyes tipográfiai megoldás.

Névjegykártya - betűtípus

2. Minimalizálod magad

Legtöbben a cég adataira teszik a hangsúlyt a névjegyen, pedig senki sem a céggel tárgyal, mindenki egy emberrel. Semmiképp se helyezd magad a vállalkozás alá, hiszen te képviseled azt! Figyelj oda rá, hogy legyen valamilyen kiemelés a neveden, aztán a többi mehet kisebb méretben.

Névjegykártya - Minimalizálás

3. Nem passzol az üzenethez

Ha a céged mondjuk esküvőszervezéssel foglalkozik, elég kiábrándító lehet, ha egy temetkezési vállalkozót idéző szürkeárnyalatos, komor designt választasz ki. Ugyanez a helyzet, ha te magad a kreatív szakmában dolgozol vagy, de a kártyád mindenféle extra nélküli, minimál stílusban készült (hacsak nem valami trendi minimál stílusban, akkor persze más a helyzet). Figyelj oda rá, hogy a névjegyed tükrözze az üzeneted és közvetítse amiben jó vagy! Természetesen ehhez a céged teljes arculatát megfelelően kell megtervezned, de a névjegykártya további kreatív ötletek megvalósítására is lehetőséget ad.

Névjegykártya - üzenetnévjegykártya - üzenet 2

4. Nincs ajánlat vagy CTA

Egy jól elhelyezett, frappáns ajánlat és call to action - valami más, mint az "ingyenes konzultáció"! - is a megállapodási folyamat következő lépcsőfoka felé csábítja az ügyfelet. A névjegyet a megfelelő megfogalmazással, kreatív üzenettel látványos marketinganyaggá teheted. Tedd az ajánlatod - ami lehet bármilyen speciális, exkluzív(nak beállított) előny - a kártyára, de legyen világos, hogy mit kell tenni a kedvezmény megszerzéséért! Például egy rövid kvíz kitöltésével, mint a lenti példán.

Névjegykártya - cta

5. Nincs ígéret

Egy jó tagline elülteti a magot a jövendőbeli ügyfél fejében. Ebből hosszas utánanézés nélkül is tudni fogja, hogy mit ígér a céged és te, és ha igazán frappánsra sikerült, sőt, szépen, látványosan van megjelenítve a kártyán, biztosan sokáig visszhangzik majd a fejében.

Névjegykártya - tagline2

6. Nem egyedi

Ha névjegykártyád ugyanúgy néz ki, mint mindenki másé, akkor biztos, hogy ebből a körből kiestél. Ma már mindenhol az a minimum, hogy válj ki a tömegből, mutass valami újat. Ez megnyilvánulhat az anyagban, a méretben, a formában, a színben, tényleg csak a képzelet szab határokat. Ha nem is vagy egy grafikus zseni, használj csak elütő színeket és egy látványos - de jól olvasható! - betűtípust, így biztosan jobban felfigyelnek majd a te kártyádra, mint a százhuszadik sablonosra. Az egyébként nem árt, ha a kártyád befér a szabvány névjegytartóba, még ha el is térsz a hivatalos formától!

Névjegykártya - színes névjegykártya - egyediNévjegykártya - kreatív2

7. Túl sok az információ

Egy olyan kicsi felületen, mint a névjegykártya, csak a legfontosabb adatokat szabad feltüntetni, és azt is olyan okosan, hogy a látvány is kellemes maradjon. Nem kell rázsúfolni a logót, a szlogent, a cég zászlaját és a fényképed az összes adat körítésében. Épp elég, ha az arculati elemeket csak a színvilág tükrözi, így máris csomó helyet meg lehet spórolni.

Névjegykártya - kevés infó

8. Hibás adatok

A túl sok információnál már csak az kellemetlenebb, ha rosszak az adatok. Egy-egy elbéznázott cím vagy telefonszám rengeteg megkereséstől foszthat meg. Persze nem nagy kunszt a mai kommunikációs dömpingben utolérni valakit, de ha van még ötszáz potenciális partnerjelölt, miért szenvednénk egyetlen felkutatásával? Csak egy kis odafigyelés kell!

Névjegykártya - elérhetőség

9. Gyenge kivitelezés

Még véletlenül se nyomtasd a névjegykártyád otthon, de a fast copy üzletektől is tartsd magad inkább távol, bár az még egy fokkal jobb megoldás. Az ilyen szakmai anyag elkészítésével csak és kizárólag szakosodott, profi kivitelezőt szabad megbízni, hiszen a sikered kulcsát adod a kezükbe. Ilyesmin nem szabad spórolni!

Névjegykártya - kivitelezés Névjegykártya - kivitelezés2

10. Sosem váltasz

A névjegykártya időnkénti cseréje nincs elterjedve, leszámítva annak teljes újratervezését, de most nem erre gondolok. Egy-egy szezonálisan bevetett változat a névjegykártyádból tutira jó benyomást tesz arra, aki kapja. Így hatékonyabban promotálhatod a szezonális vagy speciális ajánlatokat. Nem szükséges az egész designt megváltoztatni, de egy kis extrázás elég jó üzenetet hordoz, mégpedig azt, hogy te mindenre figyelsz. Különösen igaz ez az olyan iparágakban, ahol fontos a szezonalitás, mondjuk a vendéglátóhelyek esetében.

Névjegykártya - csereNévjegykártya - szezonális

  Belátom, hogy nagyon nehéz minden kritériumnak megfelelni - talán lehetlen is? - , de ha néhányat közülük sikerül teljesíteni és az adatok is helyesek, máris egy szuper névjegykártya birtokosának nevezhetjük magunkat.

Tegye fel a kezét, akinek a névjegyére egyik negatívum sem igaz! Illetve további hibákat is szívesen várunk, talán a mi figyelmünket is elkerülte valami. Amennyiben pedig további inspirációkra vágysz, csatlakozz hozzánk az Online Marketing Inspirációk Facebook csoportba!

 

10 Business Card Mistakes You Might Be Making 10 Reasons Your Business Card Sucks Business Cards: The Good, the Bad, & the Ugly

blog