Menü

Drasztikus újítások a Facebook rendszerében

A hasznos és hirdetői szempontból igazán jelentős újításokon túl, userként is érdemes megismerkedni azokkal az újdonságokkal, amiket a Facebook mostanában tárt elénk. Ugyan néhány még nem érhető el mindenki számára, de hamarosan biztosan bárki találkozhat velük, úgyhogy nem árt résen lenni. Nézzük, mikre számíthatunk, illetve miket próbálhatunk ki akár már élesben!

Továbbfejlesztett Messenger hirdetések

Egészen eddig a Messengerben csak azoknak tudtunk hirdetést készíteni, akik valamilyen módon kapcsolatba léptek korábban az oldalunkkal. Most ezt bővítették ki egy sokkal érdekesebb lehetőséggel, aminek köszönhetően, a többi hirdetési típushoz hasonlóan már bárkit elérhetünk. Ráadásul nem is akárhol, hanem a csevegő app legforgalmasabb részén, a kezdőlapon, vagyis ott, ahol egymás alatt vannak listázva a különböző beszélgetések.

Remarketing újdonságok

Az egyes remarketing listák eddig is a sikered kulcsát jelenthették, most azonban ezen is variált kicsit a Facebook, szerencsére az előnyére. Az ideológia ugyanaz maradt, vagyis az irántad érdeklődők minél jobb elérése és konvertálása, viszont új köntöst, új szerkesztői felületet kapott. Az opciók többsége ugyan eddig is elérhető volt, de kis hazánkban nem minden felhasználó számára, az újítás viszont egyre több és több helyen bukkan fel, talán mindenkihez el fog érni (reméljük). Miket rejt az új felület? Nézzük az eddig is elérhető, illetve a megspékelt lehetőségeket: – készíthetünk listát a weboldal minden látogatója alapján – kreálhatunk listát adott weboldalak alapján – gyárthatunk célszegmenst az oldalon eltöltött idő vagy esmények alapján – mostantól szűkíthetünk gyakoriság szerint – szegmentálhatunk eszközök alapján – vagy használhatunk akár több remarketing pixelt is egy lista létrehozásához

Búcsút inthetünk az előnézet szerkesztésnek

Ezzel elérkeztünk egy kevésbé üdvözítő újdonsághoz, méghozzá az előnézet szerkesztés eltörléséhez. Miről is van szó? Most, ha megosztasz egy linket az üzleti oldaladon, akkor előfordulhat, hogy nem stimmel a kép (ez lehet saját vagy más oldaláról származó link is). Ezért a jelenségért a nem beállított Open Graph adatok hibáztathatók, amin eddig tudtál élesben is módosítani, sőt akár egyedi címet vagy leírást is adhattál meg, ha mondjuk különböző változatokat szerettél volna tesztelni. Mostantól ennek a jó világnak vége. A döntés oka valószínűleg a spam vagy clickbait hírek elleni küzdelemmel hozható összefüggésbe, de sokat ront a webes beállításokból kevésbé jól felkészült, ám ártalmatlan business felhasználók sikerein is. Egy szó mint száz, reméljük ezt az újítást felülbírálják vagy még jobb, ha véghez sem viszik.

Videóval turbózhatod a cover képed

Nem volt teljesen váratlan lépés, hogy az eddig statikus cover beállításokon is lökött egyet a platform, viszont ez sajnos még nem mindenki számára elérhető. A coverként működő videók hossza minimum 20, maximum 90 mp lehet, felbontásuk pedig 820×312 pixel. A megfelelő formátum pedig az mp4. A feltöltésben semmi ördöngősség nincs, ugyanúgy működik, mint a képeknél, viszont sokkal imponzásabb az eredmény és természetesen magától elindul a felvétel, úgyhogy extra figyelemfelkeltő.

  Az egyik legfrisebb újdonságot éppen tegnap (2017.07.12.) fedeztük fel az egyik ügyfelünk, a Diósgyőri vár Facebook oldalán. Az oldal cover fotóján rejtélyes, fehér színű, az oldalt röviden definiáló szalagcím (automatikusan a névjegy leírásából hívva elő azt) jelent meg, mely egyébként egy kattintással szerkeszthető és törölhető, ha a cover jobb sarkában megjelenő ceruzára kattintunk. A funkció valószínűleg azoknak hasznos, akiknek a borítóképe grafikailag nem tartalmaz szöveges elemet, egyébiránt még az nem derült ki, hogy a Facebook milyen ténylegesen is hasznos szerepet szán ennek az újításnak. A szóban forgó szalagcím alatt egy kék funkciógomb is megjelenik, ha a vállalkozáskezelőből nézzük az oldalt. Ez gyakorlatilag a korábban jobb oldalon elhelyezett egyénileg beállítható gombmenü máshová pakolt ikerváltozata, ugyanazt tudja mint a másik: telefonszámot, webcímet, azonnali üzenetküldési lehetőséget rendelhetünk hozzá.

A Facebook egyre sűrűsödő újításait egyébként meglehetősen sokan bírálják attól függetlenül, hogy azok mennyire jók, hasznosak vagy éppen kellemetlenek. Saját benyomásaink szerint is egyre nehezebb tartani a lépést, aki kimarad lemarad, úgyhogy ha nem szeretnél így járni, tarts velünk!

Tesztett a bejegyzés? Szeretnél a jövőben hasonlóakat olvasni? Egy jó közösség része lenni? Csatlakozz Facebook csoportunkba, az Online Marketing Inspirációkba!

 

Rob Bye Jakob Owens

blog