Menü

Facebook marketing A-tól Z-ig

Összeszedtük a legfontosabb fogalmakat a Facebookkal kapcsolatban A-tól Z-ig. Bár valószínűleg a legtöbbet ismered, de néha nem árt felfrissíteni, hogy egyes dolgok miért is fontosak. A következőkben tehát végigmegyünk az alap dolgokon, amik egyszerűnek tűnnek, mégis gyakran figyelmen kívül hagyja őket az ember. Algoritmus facebook a-z A Facebook már 2011 óta nem időrendi sorrendben mutatja a megjelenő posztokat, de már az Instagram és a Titter is csatlakozott a legnagyobbhoz. Bonyolult algoritmusuk különböző adatokat felhasználva döntik el, hogy melyik bejegyzés kerül előrébb a news feedben. Ennek jelentőségét igazán akkor ismerheted fel, ha megtudod, hogy egy-egy bejelentkezésnél 1500 és 15000 között van a megjelenítendő bejegyzések száma amit lássuk be, lehetetlen lenne ép ésszel feldolgozni. Ezt teszik meg helyetted a különböző algoritmusok. Boosted Posts facebook a-z Miután feltöltötted a posztot az oldaladra, lehetőséged van arra, hogy reklámozd (emeld a népszerűségét). Ha jól használod, növelheted a hatékonyságodat a felhasználók számára. Néha egy frissítés különösen sikeres lehet és a Facebook fel fogja ajánlani, hogy még több felhasználót érj el. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy a post boost funkciót nem igazán szoktuk ajánlani, hiszen egy-egy rendesen becélzott, minimálisan hosszabb időráfordítással elkészített kampánnyal még mindig sokkal jobb eredményeket lehet elérni.   Call to Action facebook a-z A Call to Action gombot a Facebook oldalak cover fotójának jobb oldali részén találod rögtön a tetszik/megosztás opció mellett (attól függően, hogy már kedveled-e az oldalt). Ezzel a kis gombbal könnyedén át tudod terelni a látogatóidat a honlapodra attól függően, hogy mi a célod. Időpontfoglalás, kapcsolatfelvétel vagy vásárlásra ösztönzés? Bármelyik lehetséges, sőt még több is. Discussion facebook a-z A kommentek az egyik legfontosabb részei a Facebook posztoknak. Fontos, hogy cselekvésre ösztönözd a közönségedet úgy, hogy kérdéseket teszel fel, vagy állításokat bizonyos dolgokról, amik beszélgetést generálhatnak. Létrehozhatsz az oldaladon egy egészséges vitát, annak érdekében, hogy beszéljenek rólad. Engagement facebook a-z Az elköteleződés nagyon fontos a Facebook szempontjából. Sok mindent meghatároz, hogy a posztjaid minél előrébb kerüljenek. Meg kell találnod azt a pontot, ahol az organikus eléréssel magadhoz csalogatod a felhasználókat és aktivitásra ösztönözöd őket. De minél több rajongód kedvelgeti a posztjaidat, annál többen fogják őket látni. Frequency facebook a-z Fontos, de eléggé elhanyagolt mutató, aminek statisztikáját megtalálod a hirdetéskezelőben. Megmutatja, hogy az általad megcélzott emberek hányszor látták a hirdetésedet és hányadik alkalommal konvertáltak. Gratitude facebook a-z Ha a rajongóid veszik a fáradtságot és elköteleződnek melletted, akkor a hála nem maradhat el a te oldaladról. Ezt azzal tudod nekik biztosítani, hogy reagálsz a dolgaikra, gyorsan reagálsz az üzenetekre, figyelsz rájuk és nem mellőzöd a kommunikáció bármilyen formáját. A legjobb, ha 15 perc alatt van az átlagos válaszidőd. Humor facebook a-z Ha meghallod, hogy humor és Facebook, valószínűleg azonnal Tibi atya jut eszedbe, hiszen most az egyik legfelkapottabb oldal, a humor tekintetében. Te is szeretnéd, ha a márkád megmosolyogtatna valakit? A te célod nem pont az, mint az Atyának, mégis rejthetsz el posztjaidban vicces momentumokat. Az ilyen típusú frissítések, mértékkel használva és az adott humort a közönségre összpontosítva, a látogatók értékelni fogják. Insights facebook a-z Az insights a Facebook verziója az analitikára. Meg kell tanulnod elemezni a sikereket és kudarcokat egyaránt, hogy tudd hogyan tudnál nagyobb eléréseket produkálni és a látogatóknak is a megfelelő posztokat nyújtani. A segítségével megtudod hogy melyek azok a posztok, amelyek igazán érdeklik a közönségedet. Judgment facebook a-z Használd az ítélőképességedet arra, hogy ki a megfelelő közönség. Sokan gúnyolódnak azon, hogy a márkák gyakran ugyanazokat használják a marketing kampányaikhoz például: vakációk, különböző trendek és aktuális események. Erre csak azt tudjuk javasolni, hogy legyél válogatós, ne elégedj meg az aktuális eseményekkel, találj ki olyat, ami megnyerheti a közönséget. KPI facebook a-z A KPI a Key Performance Indicators rövidítése, magyarul teljesítmény mutató. Tehát megmutatja, hogy mit csinálsz a Facebookon. A kedvelések mögé néz, mekkora távolságot állítottál be a posztodnak, mennyi és milyen elköteleződéseket kapsz, milyen forgalmat hoz a weboldaladnak. Likes facebook a-z A kedvelések fontosak, most, hogy megjelentek a reakció gombok, már ezeket is számításba veszi a Facebook, de a gombok hatásáról már írtunk korábban, ha szeretnél benne jobban elmélyedni. :) Mobile facebook a-z A Facebookozó emberek fele mobilról használja a platformot, ez azt jelenti, hogy fontos, hogy mobilbarát webhelyet hozz létre, mert a céges Facebookozás célja az, hogy a felhasználó átlépjen a weboldaladra. Ne feledd a kampányokhoz használt landing page-eket sem, amiknek azonnal meg kell fogni az arra látogatót, tehát egy jó oldal, ami mobilról is elérhető, egyszerűen kell. Newsfeed facebook a-z A hírfolyam az a felület, ahol a felhasználó találkozhat a posztjaiddal. Ez a legegyszerűbb, csak görget lefelé a telefonon vagy a gépen. A Facebook algoritmusa határozza meg, hogy mi szerepelhet rajta: barátok frissítései, alkalmi posztok és hirdetések. Ha több elköteleződést tudsz elérni a posztjaiddal, akkor nagyobb valószínűséggel fognak megjelenni a hírfolyamban is. Open Graph facebook a-z Az Open Graph meta tagek segítenek szabályozni a weboldal tartalmát hogyan jelenjen meg, amikor megosztasz valamit a social mediában. Beállíthatsz egyedi képet (ami nyilván kapcsolódjon a tartalomhoz) és optimalizált szöveget is írhatsz, így aki megosztja az URL-ed, biztosan nem egy béna, kép nélküli linket fog csatolni, hanem szép és hívogató lesz az eredmény. Ha WordsPress alapú a weblapod, akkor a Yoast SEO plugin sokat segíthet ebben! Photos facebook a-z Oszd meg a leginkább szemet gyönyörködtető, egyedi és releváns képeidet. Az egyedi képek nagyobb valószínűséggel sokkal jobban fognak tetszeni a közönségednek, mint azok a stock fotók, amiket már láthattak valahol. Emellett pedig mindképpen győződj meg arról, hogy a fotók, amelyeket feltöltesz kiváló minőségűek legyenek. Tipp, hogy ha nem fér bele az egyedi fotózás, akkor keress műtermi beállítást nélkülöző, minél inkább valóság szagú fotókat. Erre már egyre több lehetőség van a stock ügynökségeknél is, mi az 123RF-et ajánljuk. Quality vs. Quantity facebook a-z A Facebookon való posztolás egy igazi csata a minőség és mennyiség között. Egyrészt a frissítések nem érnek el mindenkit, így gyakrabban fogsz posztolni, viszont ezek a posztok lehet nem lesznek olyan jó minőségűek. Másodszor, ha sokszor jelentkezel új tartalommal, akkor nehezebb lesz fenntartani a minőségi posztokat. Az egyensúly megteremtése nehéz, de ha megtalálod a módját, hogy kiküszöböld ezt az ellentétet, akkor a bevált módszeren ne változtass. Reach facebook a-z Az organikus elérés az, amikor olyan embereket érsz el a posztoddal, amiért nem fizettél. A mutatóhoz tartozó szám meglepően kicsi lehet és a későbbiekben valószínűleg tovább fog csökkenni. A fizetett hirdetésekkel azokat érheted el, akikről azt gondolod, jobb esetben tudod, hogy a célcsoportod tagjai közé tartoznak. Shares facebook a-z Inspiráld az embereket, hogy minél többen osszák meg a bejegyzésedet, ez a leggyorsabb módja annak, hogy szinte vírusként terjedjen a posztod. Ahhoz, hogy ezt elérd, nagyon figyelemfelkeltőnek kell lennie az írásodnak. Targeting facebook a-z A Facebooknak van a legkifinomultabb célzási lehetősége az online marketing világában. A közönség kiválasztása nehéz, de létfontosságú. Ha túl széles a célzás, akkor olyanok is beleeshetnek, akiket valójában nem érdekel az adott tartalom. Ha túl szűken célzol, akkor pedig szintén a pénzedet vesztegeted majd, mert hamar bezárul a kör és akár idegesítővé is válhatsz. A megfelelő célközönség kiválasztásában segítenek a Facebookon megtalálható háttér információk. Users facebook a-z A feltöltéseidnek felhasználóbarátnak kell lennie. Ne posztolj mindig valami önmárkázó írást. A rajongók többet szeretnének látni, mint linkeket a weboldaladhoz. Inspiráló képeket és videókat akarnak, esetleg a legfrissebb híreket a cégedről. Video facebook a-z Annak köszönhetően, hogy a Facebook lehetővé teszi az automatikus lejátszást, az emberek sokkal inkább elköteleződhetnek feléd, ha ezek ráadásul saját videók, akkor nyert ügyed van. A videók sokkal nagyobb arányban érnek el rajongókat, mint más típusú posztok fényképek vagy linkek. 2015-ben a Facebook felhasználók, több mint 100 millió órányit Facebook videót néztek. Word of Mouth abcs-facebook-marketing-w-662x843 A szóbeszéd a legjobb módja annak, hogy növeljük a közönséget. Az emberek bíznak a barátaik és ismerőseik véleményében, így az ilyen elérésekből/megosztásokból hatalmas előnyt kovácsolhatsz. X Marks the Spot facebook a-z Az X nem egy kincses térképet jelöl, ami megmondja, hogy pontosan hogyan is kell célozni a hirdetéseket vagy mikor kell frissíteni, ez egy hosszabb művelet és tapasztalás kérdése, de ehhez segítségedre lesz az Insight is. Az egyik legjobb dolog, ha pontosan számba eszel minden olyat, ami segítségedre lehet, hogy megtaláld az X-et. You facebook a-z Az üzeneteid céljának központjában nem az én központúság a lényeg, hanem a te. A közönségednek írsz és nem magadnak, őket akarod megfogni az írásaiddal. Zealots facebook a-z A Zealots, azaz a fanatikusok, ami magyarul valljuk be, sokkal jobban hangzik rajongóként aposztrofálva. Ha belegondolsz, akkor az egyik legjobb dolog, ami a márkáddal történhet, ha az emberek teljesen elköteleződnek hozzád és folyamatosan jelen vannak a márka életében. Ez rengeteg pozitív megjegyzést jelent és a szóbeszédnek hála, tovább viszik ismerőseiknek, hogy megbízható vagy.

Ha ez az A-Z-ig összeállításunk elnyerte a tetszésedet és szeretnél naprakész hírekkel és egyéb hasznos információval találkozni, akkor csatlakozz Facebook csoportunka, az Online Marketing Inspirációkba!

 

The ABCs of Facebook Marketing

blog