Grafikai elemek a közösségi médiában

A mondás, miszerint egy kép többet mond ezer szónál igaz, de egy közösségi média felületen egy kép többet ér egy millió szónál is. Sokszor írtunk arról, hogy milyen képeket kell posztolnod, hogy közönséged hűséges legyen. A közösségi média felületein rengeteg lehetőség és sokféle grafikai elem van, amely érdekes lehet a felhasználók számára.
Vegyük példának a Canva Instagram oldalát, ahol azzal, hogy kreatívan megszerkesztett képeket osztanak meg, már 40,000 ember követi őket.
Gondolj csak bele, a vizuális tartalmak egyre fontosabbak. Vegyünk ismét egy példát: görgeted a Twittered és látsz egy posztot, ahol csak szöveg van, majd jön egy olyan poszt, ami már képet is tartalmaz. Melyiken akad meg jobban a szemed? Bár csak 140 karaktert lehet írni, és lehet az elsőnek jobb a szövege, te mégis a másodikat fogod választani a jó kép miatt.
A következőkben olyan képeket mutatunk be a Canva segítségével, amelyek elsőre nehéznek tűnhetnek, de egy kis képszerkesztés és nem tudsz majd leállni!
1. Cover kép Facebookra és Twitterre
Kezdjük az első benyomással, mert mint tudjuk ezek elengedhetetlenek a közösségi kapcsolatokban. A cover fotó alapján fogják eldönteni Facebookon és Twitteren is, hogy szeretnének-e követni. Ha azonnal megfognád őket, akkor egy olyan cover képet kell alkotnod, amin egyből látszik, hogy ki vagy és milyen tartalmakat fogsz közvetíteni.
A Canvának erre külön sablonja van, tehát nem kell keresgélned, hogy mekkora egy Facebook cover kép, hanem egyszerűen feltöltöd a kívánt képet és nagyítod. Ezek után még CTA felhívást is írhatsz a képre, olyan színnel, amilyennel csak szeretnéd, természetesen azt javasoljuk, hogy a márkádnak megfelelő színeket használd.
2. Infografikák
A közönségedhez való kapcsolódás főként azon múlik, hogy mennyire tudsz értéket nyújtani. Adj okot az embereknek, hogy kövessenek téged. Ennek rengeteg módja van, de a közönség tanítása az egyik legjobb módszer.
Az információ megosztás tanítás szempontjából egyfajta bizalomépítést fog eredményezni és pozícionálni fog. Ha elengedő értéket nyújtasz a közönségednek, akkor ők ezt folyamatosan megosztják majd. Így terjedhetsz vírusként az interneten!
A következő példa a nosegraze.com-tól nagyon hatékony. Könnyen követhető és interaktivitásra sarkallja a felhasználókat.
A Canva templatejei között rengeteg lehetőséget találsz az infografika megszerkesztésére!
3. Fókuszban a címek
Ez a felhasználási mód főként a Pinteresten lehet nagyon ütős, érdemes kipróbálnod.
Megszerkesztésük nagyon egyszerű és használhatod őket a blogodban, majd a Pinteresten is. A legfontosabb, hogy valami olyat hozz létre, ami kiemelkedik a posztok sűrűjéből.
4. Idézetek
Ahhoz, hogy építsd a közönséged a közösségi média felületein értéket kell közvetítened. Ez fogja hosszabb ideig hozzád édesgetni őket. A legjobb módja ennek, hogy idézeteket osztasz meg. Ezekkel kapcsolatot tudsz építeni a közönségeddel. Az idézetek nem csupán az embereket inspirálják, de az ilyen típusú tartalom általában újra és újra megosztást fog kapni, így lehetőséged van arra, hogy elterjedjen a márkád.
A kialakítása csak rajtad múlik, színes háttérhez főként fehér szöveget ajánlunk, de lehet világos a választott háttered, ahhoz pedig sötétebb betűket, hogy olvasható legyen. A saját logóddal is elláthatod a képet, hiszen ha megosztják, az neked reklám!
5. Tegyél fel kérdést
Eddig tudtuk, hogy sima posztoknál jól működik, de ezeket képekre is írhatod a megfelelő designnal ellátva! A beszélgetések Facebookon nem egyirányúak, a márkáknak mindenre reagálniuk kell! Ezért jó módszer, hogy kétoldali legyen a kommunikáció. Provokáld a közönséged!
6. Hogyan készült
Ezek főként a Pinteresten válnak be, de egy vagy két Facebook posztot is láthatsz, ilyen képekkel. Sokkal egyszerűbb, nem kell videót végig nézned csak pár kép és a felhasználó azonnal tudni fogja, hogy mit kell tennie.
A következő képekből kiindulva prezentációt is készíthetsz a Canva segítségével lépésről-lépésre.
7. Hátterek
A képek önmagukban elég nagy hatást fejtenek ki, ezt pedig szöveggel ötvözve, nem lehet szó nélkül hagyni!
Akkor használd őket, amikor egy új terméket osztasz meg a közönségeddel. Még inspiráló idézetet is tudsz hozzáadni. De ideálisak lehetnek Facebook hirdetésekre is, különösen azért mert csak 20% szöveg lehet a képen. Amikor ezeket elkészíted győződj meg arról, hogy elegendő szöveg szerepel majd a képen és úgy illeszkedjen rá, hogy ne legyen túlzsúfolt. Fontos, hogy legyen tiszta és olvasható!
Próbáld ki ezeket a különböző felületeken, mert az újításokból sosem elég, a grafikai elemek a közösségi médiában mindig előnyödre lesznek, ezért érdemes velük játszani!








- Figyelj arra, hogy a képek függőlegesek maradjanak, ez főként abban tud segíteni, hogy kitűnjön a Pinterest kampányok közül. Ha nem tudod a méreteket, akkor a Canva blogjában megtalálod.
- Adj hozzá színes keretet vagy hátteret. Figyelj arra is. hogy jól olvasható legyen a felirat.
- Canvával, bármilyen neked tetsző grafikai elemet létre tudsz hozni, ha elbizonytalanodnál.

















Ha szeretnél ehhez hasonló ötletekről folyamatosan értesülni, akkor lépj be hozzánk a Facebook csoportunkba!
Graphics That Connect With Your Audience on Social Media and How to Create Them