Sütik kezelése

Gyorstalpaló üzleti blogolásból kezdőknek

Szerző: ,

Ha elgondolkodtál már valaha azon, hogy létrehozz egy üzleti blogot, akkor ne hezitálj, vágj bele most, mert számtalan előny származhat belőle. Nézzünk ezek közül párat:

Miért is előnyös az üzleti blog?

  • A Business2Community forrása szerint, ha egy kisvállalkozás rendelkezik bloggal 126%-kal több értékesítési potenciált képes generálni. Ezen felül természetesen, hogy ha maga a blogbejegyzés érdekes, tartalma hasznos és szoros kapcsolatban áll a vállalkozás profiljával, akkor kiemelkedően sok követőt, fogyasztót lehet vele szerezni.
  • Ezen túl a bizalom kialakítás szempontjából is számottevő hatású egy blog futtatása. Példaként említve a fogyasztók 81%-a bízik meg a blogon közzétett információkban, illetve tanácsokban, ezáltal nem kérdés az, hogy egy vállalkozás milyen hatást tud gyakorolni a fogyasztókra egy rendszeresen frissített bloggal.
  • További előnye a blogolásnak, hogy az olyan weboldalak, amelyek rendelkeznek bloggal +434%-kal növelhetik az indexelt weblapok számát, ezenfelül +97%-kal az indexelt linkek számát is egyaránt.

Blogolj és szerezz magadnak elsőbbséget a Google felületén

Ha azt szeretnéd, hogy fölényes helyen lásd a weboldalad egy Google keresés után, akkor blogolj!

A Google imádja az aktív blogokat, és mikor a SEO szempontokat is szem előtt tartod, sokat javítasz a Google helyezéseden.

Ezenkívűl, ha rendszeresen is írsz bejegyzéseket, meghatározott időrendben, akkor az fejleszteni fogja a SERP (helyezés a kereső rangsorban) rangsorolásodat is. Ennek a következtében több lesz az oldalad forgalma, ami több vásárlót is hozhat magával.

Bizalomépítés a blogolással

A fogyasztók kitartóan kiállnak egy márka mellett, amiben megbíznak. Nagy hibák vétése szükséges ahhoz, hogy ez megváltozzon. A blogolás egy személyesebb útja a vállalkozás kapcsolatépítésének az ügyfeleivel, fogyasztóival, és azok informálásával. Ezen felül még, ha a vállalkozás betekintést is enged a folyamataiba, valamilyen szinten átláthatóvá teszi magát, akkor az még nagyobb mértékben segíthet a bizalom kiépítésében.

Két legyet ütsz egy csapásra, avagy legalább két felületre biztosítasz tartalmat egyszerre!

Blogírással olyan tartalmat készíthetsz amit, nem csak a weboldaladon, hanem különféle közösségi média felületeiden keresztül is közzé tehetsz. Azt teljesen természetesnek veheted, hogy a blog és a közösségi oldalak tartalmai képesek párhuzamosan futni egymás mellett, és semmilyen problémába nem fogsz ütközni ezzel kapcsolatban. Ha most szeretnéd elindítani üzleti blogod, akkor ne hagyd figyelmen kívül azt sem, hogy a megbízható, informatív tartalmak képesek óriási löketet adni például Facebook oldalad aktivitásai terén egyaránt.

Milyen alapokra fektesd a blogod?

Egy kiemelkedő bloghoz egy terv kidolgozása javasolt, és itt eljutunk a fő kérdéshez, miszerint létfontosságú a meghatározása annak, hogy milyen témában fog felépülni és kikristályosodni a blog, kiket szeretnénk megszólítani, és mi vele a célunk.

Elkezdhetjük az első lépést a buyer personák elemzésével, amivel determinálni tudjuk, hogy kik fognak érdeklődni a blogunk után. Milyen fájó pontjaik lehetnek a célcsoportunknak, és hogyan fognak a vállalkozás termékei, szolgáltatásai erre megoldást nyújtani? Ezeket célszerű átgondolni, mivel ha egy szűkebben célzott olvasói közönséget szólítunk meg, akkor nagyobb eséllyel fogják látni a bejegyzéseket és továbbosztani azokat.

Miután kielemezésre kerültek a buyer personák, készítsünk egy listát a releváns keresőszavakkal és fogalmakkal! El kell gondolkodnunk azon, hogy milyen fajta keresőszavakat használhatnak ezen célcsoport tagjai olyan esetekben, mikor valamire megoldást szeretnének találni. Kevesebb erőfeszítést igényel úgy írni a közönségünknek, ha tisztában vagyunk azzal, hogy mik után érdeklődnek, mire keresnek megoldást, ennek következtében ők is egyszerűbben bukkannak majd rá a blogra. Tudatosan felhasználni ezeket a szavakat a bejegyzéseink szövegében, optimalizálni és segíteni fogja a tartalmainkat, hogy könnyebben megtalálhatóak legyenek a weben.

Határozzuk meg pontosan azt, hogy milyen gyakorisággal fogunk új tartalmakat kihelyezni a blogra, és tartsuk is magunkat ahhoz.

Fontos, hogy tartalomírás közben figyeljünk oda arra, hogy Blogoljunk hatékony időbeosztással, ehhez segítséget nyújthat többek között a Google Chorme egyik  bővítménye a StayFocused névre keresztelt kis program. Ez azért válhat hasznunkra, mert miközben akár témákat, tartalmakat, ihletet gyűjtünk új bejegyzésünk megírásához, ezalatt az idő alatt hajlamosak lehetünk elidőzni bizonyos oldalakon többet, mint gondolnánk. Az alkalmazás segítségével pedig monitorozni tudjuk az eltöltött idő mennyiségét bizonyos oldalakon, sőt még időkorlátokat is szabhatunk ahhoz, hogy milyen hosszasan legyen engedélyezve egyes oldalak böngészése, a lejárati idő után pedig figyelmeztetést kapunk emlékeztetőül.

Hogyan határozzuk meg a témáinkat?

Egy korábbi blogbejegyzésünk foglalkozott már a témával: Nem tudsz miről céges blogot írni? Dehogynem! – címmel, ez mélyebb betekintést adhat a témák meghatározásába, de itt megemlítünk néhányat a legfontosabb pontok közül.

A fogyasztók elsődlegesen mindig informálódni akarnak, valamilyen kérdésükre megfelelő, kielégítő választ szeretnének találni. Ennek következtében gondoljuk át, hogy cégünk, termékeink szolgáltatásaink milyen problémákra, kérdésekre adhatnak megoldást. Ezen kívül betekintést adhatunk nekik afelől, hogy: Hogyan működik a vállalkozás? Hogyan működnek a szolgáltatások? Milyen folyamat által állítják elő a termékeket? Milyen fajta érdekességek történnek a területen?

Azonban nem feltétlenül szükséges, hogy az elkészített tartalom szorosan kapcsolódjon a cég profiljához, egyszerűen térképezzük azt fel, hogy a közönségünket milyen témák érdekelhetik, így még ha a cég profilja eltérő is, de releváns hivatkozásokkal bevonzhatunk új érdeklődőket.

Például az egyik kedvencünk a Movoto blogja, ahol a szerkesztők teljesen elrugaszkodtak a fő irányvonaltól, ami egyébként az ingatlanokhoz kapcsolódik, és ehelyett inkább arra koncentrálnak, hogy különböző helyeket, városokat mutassanak, be amik potenciális letelepedési célpontok lehetnek. Ezeknek a helyeknek az érdekességeit pedig humorral megfűszerezve mutatták be blogbejegyzéseikben.

Ne másolj, maradj eredeti!

Fontos kiemelni, hogy mindig az egyedi tartalom, nem pedig a koppintások azok, amik fellelkesítik a közönségünket. Sajnos, ha nem is az első alkalommal, de bizonyára előbb vagy utóbb kiderül, hogy a blog tartalmai máshonnan lettek átvéve, ilyenkor ezt az olvasóink egy törésnek élhetik meg, és egyben megvan a kockázata annak, hogy elveszítjük a bizalmukat. Helyesen megadott hivatkozásokkal elkerülheted ezt a kellemetlen helyzetet akkor is, ha éppen egy külföldi blogot dolgozol fel újra vagy éppen hazai forrást is alkalmazol.

Ha teheted, mindig támaszd alá állításaidat grafikonokkal, statisztikákkal amik növelik a hitelességét a bejegyzésnek, illetve kiegészítik egyben vizuális tartalommal is a cikket. Mindig előny származik a plusz tartalmak hozzáadásából, legyenek azok bármilyen típusúak, de relevánsak a cikk témájához.

Mesélj és sztorizz!

Az elbeszélő sztorik, történetek mindig is hatásos eszközei voltak az értékesítésnek és egyben a marketingnek. Így hát ne habozz ennek a felhasználásával blogod írásánál. Első lépésként vegyük az elbeszélő hangnemeket, és azok stílusának az eldöntését. Például az egyes számú első személyű elbeszélő történetek akkor hatásosak, amikor azt szeretnénk bemutatni, hogy hogyan oldottunk meg valamilyen kihívást, és hogyan sikerült felülkerekednünk rajta. Ezek a sztorik az olvasóban olyan információt fognak hagyni, amit fel tudnak használni gyakorlatban azokban az esetekben amikor hasonló szituációban találják magukat.

Egy másfajta módon E/2 számban íródó elbeszélő történetek pedig elősegítik az olvasó vizualizációját bizonyos helyzetekben.

Fejezd be hatásosan!

Ahogyan az olvasás végéhez közelednek, mindig hívd fel a figyelmüket, és add meg nekik a lehetőséget, hogy képesek legyenek valamilyen interakció végrehajtására az oldalon. Ezeket hívjuk “call to action”-nek. Ez azt jelenti, hogy például miután elolvastak egy cikket, egyből valamilyen úton le tudják tesztelni az újonnan megszerzett tudásukat, vagy felhívjuk a figyelmüket a véleményezésre ahol bele vonhatják magukat egy eszmecserébe a bejegyzés témájával kapcsolatban. A lényeg, hogy egyből indítványozva legyen, hogy valamilyen módon több interakciót tegyenek az olvasást követően, amivel akár még el is köteleződhetnek a márkánk, blogunk mellett.

TETSZETT A CIKK? CSATLAKOZZ AZ ONLINE MARKETING INSPIRÁCIÓK NEVŰ CSOPORTUNKBA, AHOL HASONLÓ TÉMÁKKAL FOGLALKOZUNK.

A Quick Guide on Blogging for Businesses


Ajánlott bejegyzések

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.