Menü

Hat összetevő a content marketing hatékonyságáért

A content marketing igen felkapott manapság. Akkor működik igazán, ha jól van elkészítve, viszont rengeteg olyan content marketing stratégiával (rosszabb esetben stratégia nélküli marketinggel) találkozunk, amelyek rosszak, és ami rossz, az értelem szerűen nem tesz jót a márkának. A minőség kiszorítja a mennyiséget, de hogyan lehet akkor olyan tartalmat előállítani, amely biztosítja, hogy minden, hatékonyan működjön? A következő hat elemen kell gondolkodnod: 1. Téma A téma valószínűleg az az elem, amellyel a legtöbb időt töltik az emberek. Összpontosíts azokra a témákra, amelyek relevánsak a közönség számára érdekesek és hasznosak legyenek, nem könnyű feladat, de azon cégeknek is sikerülhet jól választani, akik kezdetben azt gondolják, hogy egyáltalán nincs miről írniuk. 2. Formátum Ha már tudod, mit akarsz mondani, meg kell határoznod, hogyan fogod mondani. Hogyan tudnád ezeket a leginkább átadni? Vajon a közönség melyiket fogyasztaná jobban, az infografikát vagy a podcastokat? Persze nem kell, hogy csak egy formátumban gondolkodj, különböző módokon is lehet hasznosítani a tartalmakat, sőt! 3. Felépítése és lefolyása A jó tartalom egy történetet mesél el. Itt nem a szokásos "egyszer volt, hol nem volt" kezdésre és „boldogan éltek, míg...” befejezésre gondoltunk, de a célja egy ilyen darabnak - nem számít, hogy milyen típusú ez a tartalom - hogy oktassák, tájékoztassák vagy meggyőzzék az embereket. Ahhoz, hogy ez hatékonyan működjön meg kell mozgatni a közönséget, hogy A pontból B pontba jussanak. Ezt az utat kell kigondolni és logikusan felépíteni, hogy elérd a kívánt célt. 4. Írás Ne becsüld le a minőségi írást. A legjobb témákat is szabotálhatjuk, ha nem megfelelő az írás és tele van tévedésekkel. Pablo Picasso azt mondta: "Tanuld meg a szabályokat, mint egy profi, hogy megszeghesd őket, mint egy művész." (Azoknak, akik azt hitték, hogy Picasso azért volt kubista festő, mert nem tudott rajzolni vagy festeni, azok tévednek). Írj egyértelműen, ellenőrizd mindig a helyesírást és a nyelvtant. 5. Design A divatos prezentáció nem fog megmenteni a rossz tartalomtól. A jó tartalom hatékonyabb lehet, ha vonzó és szervezett módon jelenik meg. A tartalommal kell kezdened, de ez itt nem ér véget a folyamat, a sikerességhez rengeteg időt és tervezést vesz igénybe a kivitelezés tervezése. 6. Promotálás Miután az előző pontoknak megfelelően felépítetted a tartalmat, nem maradt más hátra, mint a népszerűsítése. Vond be a közönséget, hiszen csak akkor számít mindez, ha látják is. Legyen egy promóciós stratégiád és azokat a csatornákat használd, amelyek elérhetőek számodra. A piac, amelynek szinte mindenki részese egyre zsúfoltabb és zajosabb. Olyan tartalom előállítására kell törekedni, amely a leginkább alkalmas, hogy elérje és részvételre ösztönözze a célközönséget.

Amennyiben szeretnéd a jövőben is hasonló content marketing tippek sokaságát olvasni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkba, az Online Marketing Inspirációkba!

Six Essential Ingredients for Effective Content Marketing

blog