Menü

Időutazás: a közeljövő trendjei

Nem új keletű trend az, hogy a mindennapi szakmai élet azon részterületei, amelyeknek kis, vagy nagy mértékben a technológia szab korlátot, exponenciálisan növekszik. A rohamos fejlődés teljesen érthető, hiszen óráról órára növekszik az emberi tudás, amely új kapukat nyit, különösen az online világban. Nehéz lenne pontosan meghatározni azt, hogy pontosan mikorra tehető az ugrásszerű, már-már ijesztően hatalmas léptekben történő növekedés az online marketing esetében, hiszen annyi mérföldkövet tartunk számon a témát illetően. Ami tény, hogy az iparág és annak mechanizmusai fénysebességgel száguldanak előre az informatika idővonalán, ez a folyamat pedig csak nőni, fejlődni fog a továbbiakban. Jöjjön, a TOP 3-as lista, és pár online marketing trend. Az alábbi blogban azokat a tényezőket próbáljuk meg egy csokorba gyűjteni, amelyek jelentős újításnak számítanak majd a közeli jövőben, amelyek új távlatot nyitnak majd az online marketingben. Legalábbis nagy valószínűséggel. Egyszer már írtunk nektek 2018 lehetséges marketing trendjeiről, ám azóta történtek dolgok, okosabbak lettünk. Elsöprő AI 2015-öt mindenképpen piros betűs ünnepként kell számon tartani az online fejlesztések aktájában. Ekkor történt ugyanis az, hogy a Google beépítette az ún RankBrain-t a saját algoritmusába. A RankBrain pedig – akármerre forgatjuk – nem más, mint egy mesterséges intelligencia. A számok arról tanúskodnak, hogy napi három-milliárd keresés történik a Google-ben. 2015 óta a létező legnagyobb fejlesztési önigazolás az, hogy ennek az adatnak a 15%-a olyan kulcsszó, amelyre azelőtt még soha nem kerestek. A részletekben rejtőzik a lényeg, de annyi bizonyos, hogy a RankBrain a világ összes fejlesztő csapatának kombinált munkáját pipálta le. A Drift és az „orákulum” A marketing nagyfiújának számító Drift, elképesztő szoftvert fejlesztett ki, amely után záros határidőn belül vérre menő küzdelmet vívnak majd egymással a piacon részt vevő felek. Kétséget kizáróan megszületett az „internetes jóslás” fogalma, ugyanis a saját gyártású szoftverük képes a potenciális bevétel megsaccolására. Az adott oldal potenciális látogatójának, a Drift jóvoltából tehát már ára is van, legalábbis egy piaci értéke, amely pénzt hoz az ügynökségi konyhára. Vegytiszta elkülönítést enged ez meg, hiszen excelben vezethetően, átláthatóan látni lehet majd, hogy ki lesz a kiszemelt ügyfél, valamint azt, hogy kit érdemes kevésbé komolyan venni. A prioritás meghatározásának magasiskolája az, amelyet kifejlesztett a Drift. Profilozás, új szinteken. Szinte tökéletes perszonalizáció Szárnyal az ABM is, vagyis az Account Based Marketing technikája. Szabad magyar fordításban, a legjobban úgy lehetne megragadni a jelenséget, mint a „felhasználói fiókokra felépített marketinget”. Örök érvényű közmondás a szépkorúak körében, hogy az „internet mindent tud rólad.” Szembe kell nézni a ténnyel, hogy ez nem áll messze a valóságtól, bár még mindig barokkos túlzásnak minősül. Az ABM lehetőséget nyújt arra, hogy az oldal látogatóinak státuszában megkülönböztethető legyen A, B-től, vezérigazgatótól társtulajdonoson át, az asszisztensig. A technika leginkább lenyűgöző aspektusa az, hogy a vállalatok tagjai nem is ugyanazt a tartalmat látják a weboldalon, mint társaik, ráadásul a felkeresések gyakorisága is módosíthatja a látogató elé tárt contentet. A fenti trendek életbe lépése felvet pozitívumokat és negatívumokat egyaránt. Nincs azonban az egyik a másik, valamint a másik az egyik nélkül. Ami sejthető, az az, hogy:
  • az online felhasználók nem nagyon futnak majd bele számukra jelentéktelen tartalmakba,
  • a cégek sokkal eredményesebben érhetnek el potenciális vásárlókat az online térben,
  • valamint az, hogy a privát szféra, mint olyan, méginkább megkopik.
Egy olyan világban, ahol 2017-ben megtörtént forgatókönyv volt az, hogy egy marketing vezető többet költ az éves budgetből technológiára, mint az IT vezető, a forradalom következő lépcsőfoka, már nincs is annyira messze.

Egy percre sem tévesztjük szem elől az online marketing trendjeit. Ha naprakészen szeretné megtudni a legnagyobb újításokat, csatlakozzon Facebook csoportunkhoz!

Marketing technikák a jövőből

blog