Sütik kezelése

Kevin, a répa mindenkit lenyomott az Egyesült Királyságban

Szerző: ,
Ünnepi reklámok

Amelyen teljesen őszintén szólva nem is csodálkozunk, hiszen hajlandó lett volna életét adni szerelméért, akit alig pár másodperce látott meg. Pedig csak egy répa. Az ünnepi reklámok rendre megvalósítják az elképzelhetetlent.

A videó beszédesebb lesz, mint a felvezetőnk, ám röviden vázoljuk, hogy egy répa kalandjai hogyan függenek össze a HRENKO Digital Agency blog felületével.

Születési nevén Kevin the Carrot nem más, mint egy Aldi által kitalált karakter, a 2017-es karácsonyi reklámfilmben. A hóember orráról elszökő répa felszáll az éjféli expresszre, amely nem mondható a legbiztonságosabb helyek közül valónak. A körülmények rosszra fordulnak, amikor egy borsó repül Katie felé, ám Kevin hősiesen vetődik annak útjába, megmentve ezzel szíve választottjának életét. A két kis répa pedig békésen szelheti tovább a síneket. A történéseket lágy és dallamos narratíva kíséri.

A német székhellyel rendelkező áruházlánc reklámfilmjétől nem pusztán a cukiságfaktor, de a nézettségi, megosztási mutatók is kiégtek.

A 4C Insight források millióiból készített tanulmányt a közösségi médiákon, az Aldi reklámfilmje pedig olyan nagy neveket előzött meg, mint a Coca Cola, vagy éppen John Lewis.

A közelmúlt egyik blogposztjában azt szedtük össze, hogy melyek a valaha készült legjobb karácsonyi reklámok. Ezúttal, a 2017-es év legjeit, legnagyobb közösségi média visszhangot kiváltó alkotásait szedjük össze, brit viszonylatban. A tabellán pedig meglepetés eredmény is található.

Az Aldi kreatív gárdájánál kiválóan használták az ún. „social lift” elemet a reklámfilmben, hiszen erőteljesen hatottak az érzelmekre azzal, hogy egy élet megmentéséből készítettek történetet. Érdekesség, hogy az Aldi konkurenciájának, a Tesconak is kiválóak a mutatói a dobogó utolsó, harmadik helyén, a Coca Cola ezúttal csak a hetedik pozíciójában szerénykedik, John Lewis pedig sereghajtó lett. Ám mielőtt a blogposzt átnyergelne a TOP 10-es lista maradék kilenc helyezettjére, mutatjuk a győztest, vagyis Kevint, a répát.

A maradék.

A Boots reklámfilmje egy igazi érzelmi hullámvasút, ám a szó pozitív értelmében. Egy karácsonyfa előtt ölelkező, egymás életében szemmel láthatóan meghatározó szerepet betöltő ember ölelkezésének lehetünk tanúi. Egy pár másodperces érintés, amely magában foglal talán több, mint egy emberöltőt és annak történéseit. Jogos ezüstérem.

Azt már tudjuk, hogy a legkisebb is számít, idén karácsonykor sincs másként. Az alacsony árakkal operáló Tesco nem titkolt üzleti hitvallása az, hogy elérhető árakon nyújtja a kínálatot. A stratégia működik, idén karácsonykor pedig nem csak pénztárcát kímélő, hanem szívet melengető is a Tesco ajánlata. Mint kiderül a reklámfilmből, mindenkinek jut pulyka a ködös albionban, legyen is bármekkora az ünnepi felfordulás.

A Lidl a diverzitást kívánta megragadni a karácsonyi reklámban. A sietős hangulattal és karácsonyi pörgéssel átitatott film kiváló hangulatvideó, amely tökéletesen autentikus módon adja vissza a karácsony őrült, sokszínű, ám mégis édes hangulatát.

A Sainsbury’s remek kis videoklipet rakott össze karácsonyra. A már-már klasszikusnak mondható, utca embere által megfogalmazott, szimpla üzenetben rejlik a hívószó, amely arról győzi meg a delikvenst, hogy a Sainsbury’s ben mindent, de tényleg mindent megtalálsz karácsonykor zöldségtől elkezdve, italokon át a sajtig.

A Vodafon reklámfilmjének készítői, a listán a legmagasabban foglalják el azt a helyet, ahol egy hírességgel operált az adott team. Az eredeti, Ricky Gervais-féle The Office Timjét, vagyis Martin Freemant kérték fel arra, hogy flörtöljön egy hölgyeménnyel a vasútállomáson, amelyből az is kiderül, hogy a Vodafonenál nem kell aggódni az elfogyó adatforgalom miatt.

A Coca Colánál legendásan zseniálisak a karácsonyi reklámok. Ám nem csodáljuk, hogy az angolszász területen nem futott nagyot az idei produktum, hiszen a cselekmény kicsit általánosra, mondhatni sablonosra sikeredett. Ám ha van valami, amelynek szempontjából még mindig verhetetlen a „fekete üdítő”, az a zene. Ha csak ez számítana, övék lenne az aranyérem.

A Waitrose az Egyesült Királyságon egy alig ismert üzletlánc. Ha össze kéne foglalni, hogy mit is nyújt a Waitrose a társadalom számára, akkor mondhatnánk, hogy mindent, amire akkor van szükség, amikor a régi ismerősökkel összeülünk egy skót felföldi pubban, de a heves havazás miatt nem tudunk szabadulni. Ha pedig esetleg megérkezne a felmentősereg, a Waitrosenak hála már menni sem nagyon akarunk, mert az otthon ott van, ahol a Waitrose termékei. – reméljük, hogy ezt a szlogent olvassa a vezérigazgató is.

A Marks & Spencer reklámfilmje a legkritikusabb kétkedőnek is bebizonyítja, hogy az évnek ebben az időszakában igenis jobb adni, mint kapni. Vagy elvenni. Rablóbol Télapó.

A rangsor utolsó helyén John Lewis áll, a reklámfilmtől pedig akkor is könnybe lábad a szemünk, ha erősen küzdünk ellene. Ám minden kétséget kizáróan, az egyik leginkább érzelmekre ható 2017-es alkotásról van szó.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon, ha több hasonló tartalom érdekli!

This is officially the best Christmas advert of 2017


Ajánlott bejegyzések

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.