Menü

Meggyőződhetsz arról, hogy ütős-e a weboldalad

Ha Te vagy a tulaj és a saját cégedről, vállalkozásodról van szó, akkor nagyon nehéz elfogulatlanul nézned a weboldaladra, de arra kérünk, dőlj hátra, vedd fel az objektivitás láthatatlan szemüvegét és gondold végig az alábbi 10 pontot! 1. Nézz rá a honlapodra! Leköti a figyelmedet pár másodpercnél tovább? Elég érdekes a cover? Lehet látni emberi arcokat? Jól esik a szemnek a színvilág? Ezek nagyon fontos kérdések, mert a legtöbb ember bizony egy mondatot sem olvas olyan felületről, ami nem szép vagy legalábbis elfogadható a szemének. 2. Van rajta bármi is, ami megfog? Kreatív megoldások, videók, stb... A 21. században nem elég egy statikus megoldás, valami izgalmasat kell nyújtani. Persze nem arról van szó, hogy epilepsziás rohamot kiváltó effektekkel tűzdeld tele a honlapod, de egy ötletesen legördülő menü, vagy egy jópofa videóbejátszás sokat dobhat az összképen. 3. Kommunikál egyetlen videó, vagy kép is arról, amivel foglalkoztok? Vagy unalmasan és hosszasan taglaljátok, mikor alakultatok, mennyire vagytok jók, milyen régiókat fedtek le, mekkora a raktár. Persze ezek is nagyon fontos dolgok, de ezt a honlapot te készíttetted, de nem rólad kell hogy szóljon, hanem a vevőidről, ügyfeleidről! Foglalkozz az ő problámáikkal, amikre persze te nyújtasz megoldást, ezek mellé pedig szúrj be egy fantáziadús image videót!

bemutatkozás

4. Mit érzel, mikor az oldalra nézel? Nyugalmat, türelmetlenséget, megnyugvást, izgalmat? Különféle célokra, más-más válasz a nyerő, de a te célod esetében vajon a legjobb opció teljesül? Ha mondjuk risztók értékesítésével foglalkozol, a riogatás is lehet egy módja a siker elérésének, de ugyanez nem igaz, ha a kismamák a célcsoportod. Olyankor bizony nyugalmat és derűt kell sugározni. Ugye világos? 5. Mennyire könnyű olvasni a szöveget? Tipográfia, szöveg tördelése okés szerinted? Ha üzenetet szeretnél átadni, nem hátrány, ha azt lehetséges befogadni. Ezt nem is kell tovább magyarázni, de ha véletlenül nem vagy biztos a dologban, kérd meg egy idős vagy rosszul látó ismerősöd, hogy próbálja meg elolvasni a szöveget. Nem megy? Váltsd le! Persze ne az ismerőst. :) 6. Professzionális a kinézete az oldalnak, vagy elavult? Back to the ’90s vagy trendi 2015, esetleg örökérvényűen letisztult? A trendek követése egyes szektorokban elengedhetetlen, de az időtálló sikkel nagy gond nem lehet. Ami szép, az szép, de társuljon hozzá funkcionalitás is, ez a legfontosabb. 7. Kellőképp vezeti a felhasználó szemét, vagy elakad? Az almenük almenüjének az almenüjében található a megoldás? Mivel a megoldás nagy valószínűséggel a te terméked vagy szolgáltatásod, így azt told a kedves közönség arcába. Minél többször kerül vele szembe, annál valószínűbb, hogy megjegyzi, hogy a fejfájásra az általad kínált csoda valami a legjobb gyógymód.

Untitled design (16)

8. Egyből látható, hogy milyen problémán tudtok segíteni az idelátogatónak? Teljes mértékben a 3. pontról beszélünk, de ezt egyszerűen nem lehet elégszer hangsúlyozni. 9. Ha egy idegen lennél, megbíznál ebben a cégben? Ez némileg a 4.-hez vezet vissza. Fontos, hogy a honlap azt sugallja, amit te ténylegesen üzenni szeretnél, ez pedig legyen összhangban a tevékenységi köröddel. A zavar sosem jó, főleg ha a fejekben van, nálad legyen minden tiszta! 10. Elvesztél a menük között, vagy folyamatosan vezetve voltál? Call To Action? Egyértelmű felirat a gombokon? Mobilról vagy táblagépről is könnyedén tudod kezelni? Ilyen egy hatékony oldal 2015-ben, ne add te sem alább, különben bizony a konverziók is alulról verik majd a lécet.

Nos? Mit gondolsz ezek fényében milyen a weboldalad?

blog