Tartalommarketing a világ legjobbjaitól
Sokat foglalkoztunk már a tartalommarketing témakörével, ugyanis mind tudjuk, hogy manapság a közönség egyszerre vágyik humorra, lenyűgöző látványra és új ismeretekre, amit nagyon nehéz teljesíteni. Azonban, ahogy az élet minden területén, itt is van kitől tanulni, méghozzá a legjobbaktól, akik ezúttal a legnagyobbak is. Bemutatjuk 12 világszerte ismert cég stratégiáját és véleményét a tartalommarketinget illetően. Róluk szabad, sőt ajánlott is példát venni!
A honlap és a katalógus pedig tökéletesen visszaadja ezt az értéket. Ha nem szeretnénk a télen fűtött, nyáron hűtött irodában dolgozni, valószínűleg ide jelentkeznénk, mert a világ egyik legjobb munkájának tűnik.
Virgin Group
A Virgin egy piacvezető befektetési csoport, a világ egyik legismertebb és legelismertebb márkája, ami 150 országban több, mint 50 000 embert foglalkoztat. 1970 óta fektet olyan sikeres ágazatokba, mint a távközlés, utazás, pénzügyi szolgáltatások, szabadidő, zene, egészség és wellness.KISSmetrics
A KISSmetrics csodát tesz az "örökzöld" tartalommarketinggel, remek példát statuálnak arra, hogyan kell jelentősen növelni az online jelenlétet és mérni a kampányok hatását. A cikkek részletesek, iparágakon átívelők és nem utolsó sorban állják az idő próbáját, vagyis olyan témákat dolgoznak fel, amik bármikor bármikor előkerülhetnek. Ezen az elven működik az ún. long tail hatás, ami a sok kicsi sokra megy elven működik: a KISSmetrics esetében (vagy akár a tiedben), megéri olyan blogposztokat írni, ami nem feltétlen aktuális, de olyan problémát érint, amivel sokszor szembesülnek az ügyfelek. Ezek időről-időre felkeltik az olvasók figyelmét és hosszú távon akár nagyobb forgalmat is generálhatnak, mint a nagyon aktuális, ám gyorsan lecsengő témák.Searchmetrics
A 2005 óta létező Searchmetrics hasonló elven működő a tartalommarketing stratégiával rendelkezik, mint a KISSmetrics, de (ha ez lehetséges egyáltalán) még mélyrehatóbb írásaik az olvasók minden problémáját feldolgozzák a jelentkezéstől, egészen a megoldásokig.Intuit Quickbase
Az Intuit Quickbase egyike azon ritka márkáknak (bár egyre több ezekből), akik előnyben részesítik a vonzó tartalmak generálását, amiket nem csak olvasni jó, de meg is oldja a vásárlói problémákat, és túlmutatnak az üres, mindössze értékesítési céllal íródott szövegeken. Az ő nevükhöz kötődő The Fast Track lett az egyik legelismertebb projekt menedzsmenttel és a vezetéssel foglalkozó online kiadvány. Érdemes ránézni a blogra, akár csak ötletmerítés szinten is!Jay Baer
Igen, tudjuk, hogy Jay Baer nem cég, hanem személy, ám abból a zseniális fajta. A marketing tréner írásaiból milliók inspirálódnak. Egyéni megközelítése és gondolkodásmódja teszi őt igazán kiválóvá, így a lehengerlő, karakán személyiség csak cseresznye a tortán lévő hab tetején. Lehetne még hosszan dicsérni, de jobb, ha te is megismered, így most az egyszer arra buzdítunk, hogy nézz rá az ő oldalára (a képre kattintva megteheted), de utána azért persze térj vissza hozzánk!Buffer
A közösségi média eszközökkel foglalkozó Buffer a remeknél is jobb tartalmat oszt meg blogján. Rendszeresen jelentkező, a közönségnek releváns információkat tartalmazó, a modern web fogyasztásra optimalizált írásaik a tartalommarketing mintapéldái. Akár arról is olvashatsz, hogy konkrét feladatokat ők hogyan oldanak meg, hiszen saját stratégiájukba is beavatják az olvasót, de ezek eredményei, a bevételek vagy az ügyfelekre vonatkozó (természetesen nyilvános) adatok sem titkosak.Shopify
A Shopify az egyik legnépszerűbb e-commerce blog, ahol olyan értékes és részletes információkat találsz, amik rég túlléptek az egyszerű tartalommarketing fogalmán. A Shopify megkönnyíti a vállalkozók dolgát, hiszen tulajdonképpen írásos útmutatók, lépésről-lépésre videók és segédanyagok által tanítja meg, hogyan javítható a cégek helyzete a piacon.The Muse
Karrierrel, álláskereséssel vagy éppen munkaerőtoborzással foglalkozó oldalakban nincs hiány, de a The Muse kétség kívül a legjobb ezek közül. Remek munkát végeznek a top minőségű írásaikban, amiknek mellesleg én magam is hasznát vettem korábban.Best Made Co.
A 2009-ben alapított Best Made Co. a tartalommarketing valószínűleg legizgalmasabb és legszórakoztatóbb módját találta ki. A csapat tagjai rendszeresen utaznak érdekes, menő vagy veszélyes helyekre, ahol ők maguk tesztelik a termékeket és ezt dokumentálják képekben, szövegben, videóban. Ők tényleg nem egyszer használatos termékeket árulnak, ruháktól a fejszéig az akár generációkon átívelő tartósságra törekednek.