Tartalommarketing a világ legjobbjaitól

Szerző: Jakus Dóra,
Tartalommarketing

Sokat foglalkoztunk már a tartalommarketing témakörével, ugyanis mind tudjuk, hogy manapság a közönség egyszerre vágyik humorra, lenyűgöző látványra és új ismeretekre, amit nagyon nehéz teljesíteni. Azonban, ahogy az élet minden területén, itt is van kitől tanulni, méghozzá a legjobbaktól, akik ezúttal a legnagyobbak is. Bemutatjuk 12 világszerte ismert cég stratégiáját és véleményét a tartalommarketinget illetően. Róluk szabad, sőt ajánlott is példát venni!

 

Virgin Group

A Virgin egy piacvezető befektetési csoport, a világ egyik legismertebb és legelismertebb márkája, ami 150 országban több, mint 50 000 embert foglalkoztat. 1970 óta fektet olyan sikeres ágazatokba, mint a távközlés, utazás, pénzügyi szolgáltatások, szabadidő, zene, egészség és wellness.

Tartalommarketing - Richard Branson

A cég alapítója Sir Richard Branson, a nagybetűs Vállalkozó, aki mindenki lenni szeretne, egy igazi playboy. Ráadásul nem csak a nettó vagyona miatt… Legalábbis Branson teljes mértékben azt tükrözi, hogy imádja amit csinál, ezt pedig szavakba is önti. Nem rest még ma is a küzdelmes kezdetekről írni, de gyakran foglalja sztoriba a jelenlegi nehézségeket is, amivel valódi betekintést nyújt a legnagyobbak problémáiba és utat mutat azok megoldásához. Ilyen a tökéletes tartalommarketing.

 

KISSmetrics

A KISSmetrics csodát tesz az “örökzöld” tartalommarketinggel, remek példát statuálnak arra, hogyan kell jelentősen növelni az online jelenlétet és mérni a kampányok hatását. A cikkek részletesek, iparágakon átívelők és nem utolsó sorban állják az idő próbáját, vagyis olyan témákat dolgoznak fel, amik bármikor bármikor előkerülhetnek.

Ezen az elven működik az ún. long tail hatás, ami a sok kicsi sokra megy elven működik: a KISSmetrics esetében (vagy akár a tiedben), megéri olyan blogposztokat írni, ami nem feltétlen aktuális, de olyan problémát érint, amivel sokszor szembesülnek az ügyfelek. Ezek időről-időre felkeltik az olvasók figyelmét és hosszú távon akár nagyobb forgalmat is generálhatnak, mint a nagyon aktuális, ám gyorsan lecsengő témák.

 

Searchmetrics

A 2005 óta létező Searchmetrics hasonló elven működő a tartalommarketing stratégiával rendelkezik, mint a KISSmetrics, de (ha ez lehetséges egyáltalán) még mélyrehatóbb írásaik az olvasók minden problémáját feldolgozzák a jelentkezéstől, egészen a megoldásokig.

Tartalommarketing Hrenko

 

Intuit Quickbase

Az Intuit Quickbase egyike azon ritka márkáknak (bár egyre több ezekből), akik előnyben részesítik a vonzó tartalmak generálását, amiket nem csak olvasni jó, de meg is oldja a vásárlói problémákat, és túlmutatnak az üres, mindössze értékesítési céllal íródott szövegeken.

Az ő nevükhöz kötődő The Fast Track lett az egyik legelismertebb projekt menedzsmenttel és a vezetéssel foglalkozó online kiadvány. Érdemes ránézni a blogra, akár csak ötletmerítés szinten is!

 

Jay Baer

Igen, tudjuk, hogy Jay Baer nem cég, hanem személy, ám abból a zseniális fajta. A marketing tréner írásaiból milliók inspirálódnak. Egyéni megközelítése és gondolkodásmódja teszi őt igazán kiválóvá, így a lehengerlő, karakán személyiség csak cseresznye a tortán lévő hab tetején.

Lehetne még hosszan dicsérni, de jobb, ha te is megismered, így most az egyszer arra buzdítunk, hogy nézz rá az ő oldalára (a képre kattintva megteheted), de utána azért persze térj vissza hozzánk!

Tartalommarketing hrenko

 

Buffer

A közösségi média eszközökkel foglalkozó Buffer a remeknél is jobb tartalmat oszt meg blogján. Rendszeresen jelentkező, a közönségnek releváns információkat tartalmazó, a modern web fogyasztásra optimalizált írásaik a tartalommarketing mintapéldái. Akár arról is olvashatsz, hogy konkrét feladatokat ők hogyan oldanak meg, hiszen saját stratégiájukba is beavatják az olvasót, de ezek eredményei, a bevételek vagy az ügyfelekre vonatkozó (természetesen nyilvános) adatok sem titkosak.

 

Shopify

A Shopify az egyik legnépszerűbb e-commerce blog, ahol olyan értékes és részletes információkat találsz, amik rég túlléptek az egyszerű tartalommarketing fogalmán. A Shopify megkönnyíti a vállalkozók dolgát, hiszen tulajdonképpen írásos útmutatók, lépésről-lépésre videók és segédanyagok által tanítja meg, hogyan javítható a cégek helyzete a piacon.

Tartalommarketing - Shopify

 

The Muse

Karrierrel, álláskereséssel vagy éppen munkaerőtoborzással foglalkozó oldalakban nincs hiány, de a The Muse kétség kívül a legjobb ezek közül. Remek munkát végeznek a top minőségű írásaikban, amiknek mellesleg én magam is hasznát vettem korábban.

 

Best Made Co.

A 2009-ben alapított Best Made Co. a tartalommarketing valószínűleg legizgalmasabb és legszórakoztatóbb módját találta ki. A csapat tagjai rendszeresen utaznak  érdekes, menő vagy veszélyes helyekre, ahol ők maguk tesztelik a termékeket és ezt dokumentálják képekben, szövegben, videóban. Ők tényleg nem egyszer használatos termékeket árulnak, ruháktól a fejszéig az akár generációkon átívelő tartósságra törekednek.

tartalommarketing best made co

A honlap és a katalógus pedig tökéletesen visszaadja ezt az értéket. Ha nem szeretnénk a télen fűtött, nyáron hűtött irodában dolgozni, valószínűleg ide jelentkeznénk, mert a világ egyik legjobb munkájának tűnik.

 

Mitchell & Ness

A Mitchell & Ness jogosan kapott minden eddiginél nagyobb figyelmet a legutóbbi tartalommarketing kampánya révén. A társaság értékesítési adatokból kiindulva készített egy térképet a legkelendőbb retro mezekről.

Az eredmény egy csomó vicces és nosztalgikus beszélgetés volt, hiszen amerikában nagy hagyománya van a rajongás kifejezésének, így a nagyszülőktől a gyerekekig mindenki talál valami közöset a másikkal a témában. A kampány remek példája annak, hogy egy megmozdulás lehet szórakoztató is, ráadásul megmutatja a kapcsolatot a márka és a célközönség között, rámenős értékesítési üzenet nélkül is.

 

Harry’s

A férfi borotválkozó termékek online szakértője, a Harry’s felismerte a tartalommarketing azon rendkívül fontos tényezőjét, hogy egy céges blognak nem feltétlen szerencsés csak és kizárólag a saját termékeivel foglalkoznia. Az online magazinjuk éppen ezért kezdte kicsit távolabbról szemlélni a célközönségét és mindenféle témával foglalkozni, ami akár csak kicsit is érdekelheti őket.

Az alapos feltérképezés után, a személyes higiéniát picit félretéve olyan tartalmakat is gyártanak, mint például a gyermekvállalás férfi szemmel, a marhahúsleves receptje, egy esetleges lavina túlélésének mikéntje és más férfias dolgok. Az eredmény az összes mérhető szám rohamos emelkedése lett, ami önmagáért beszél.

Tartalommarketing Hrenko

 

Aloha

Az Aloha kiváló minőségű, természetes élelmiszereket és élelmiszer kiegészítőket kínál, na meg egy nagyszerű blogot. Lenyűgöző képeik és videóik csak még teljesebbé teszik az online magazint, ráadásul reflektálják, hogy nem kell feltétlenül díjnyertes szövegírónak lenned, ha másban vagy jó, arra is helyezheted a hangsúlyt.

Ők egyébként elég jók az írásban is, a cikkek minden témát átölelnek a meditációtól, a testmozgáson át, egészen a fenntartható élethez való tippekig. Ismerik a célközönségüket és törődnek is velük, ez pedig bizony nagyon hálás magatartás.

 

A tartalommarketing tehát

fontos része a vállalkozásod jövőjének. Érdemes és tulajdonképpen kell is céges blogot írni, legalábbis ha azt szeretnéd, hogy jól menjen az üzlet és a SEO-s előnyökön túl ügyfeleid szívében is jobb helyet foglalj el.

Most talán arra gondolsz, hogy a te cégednek lehetetlen blogot írni, de ha eddig eljutottál a szövegben, valószínűleg foglalkoztat a téma. Szeretnénk segíteni, ezért erről is írtunk egy bejegyzést, itt találod. Amennyiben pedig a jövőben is szeretnél hasonló inspirációt és tippeket kapni, csatlakozz hozzánk Facebookon!

 

12 Companies With Superior Content Marketing


Ajánlott bejegyzések