Menü

7 tipp, hogy kitűnj Facebookon

Már egy ideje kezeled a céges Facebook profilt, de zavar, hogy kevés követőtök van? Nem jönnek a like-ok, megosztást pedig csak véletlenül generálsz? Szeretnél kitűnni a social media zűrzavarából és igazán fajsúlyos oldalt vezetni? Esetleg kezdő vagy az arckönyvön és fogalmad sincs, hogy lehetnél több, mint egy a millióból? Korábban is írtunk már a témáról, de most mutatunk 7 konkrét tippet, amivel sikerülni fog ez a lehetetlennek tűnő feladat!   Vizsgálódj! Annak érdekében, hogy kitűnj a Facebookon, tudnod kell, hogy mi az, amit a közönség látni akar. Honnan tudod, hogy mi működik, ha nem vizsgálod felül a döntéseidet és nem figyelsz az elért eredményekre? Sok marketinges nem tölt elég időt a Facebook analitika átnézésével, viszont túl sok időt fecsérel arra, hogy tankönyvekből tudja meg, mi a legjobb időpont az egyes posztok közzétételére, pedig a válasz megtalálható a Facebook Analytics sorai között. Tölts időt azzal, hogy átböngészd az itt szereplő adatokat, hiszen itt teljes képet kaphatsz a valódi felhasználóid, valódi szokásairól.   Légy egyedi! Biztos ezerszer hallottad már ezt a klisét, de talán sosem tudtad, hogy pontosan mit kéne tenned. Ha írsz egy blogposztot, ha feltöltesz egy szemléltető fotót vagy bármi mást, törekedj arra, hogy a lehető legtöbb esetben az egy egyedileg elkészített dolog legyen! 7 tipp ahogy kitűnhetsz a Facebookos tömegből - Légy egyedi Kutatások ezrei bizonyítják, hogy a vizuális tartalom által kiváltott inger mennyivel jelentősebb, mint mondjuk egy szöveg - bármilyen zseniálisan megkomponált sorokról is van szó -, így az egyedi, saját kezűleg készített fotók, montázsok vagy képmanipulációk biztosan hozzásegítenek ahhoz, hogy kiemelkedő legyél Facebookon. Sandi Krakowski Sandi Karkowski remek példája a közösségi médiás kreatívkodásnak. Nem kell bonyolult dolgokra gondolni, elég egy szép háttér és az elcsépelt idézetek máris divatos köntöst kapnak. Kis gyakorlásra és ráhangolódásra van csak szükség, aztán már észre sem veszed, hogy profi módon, csuklóból gyártasz olyasmit, amitől másnak eláll a lélegzete.   Fektess hangsúlyt a cover képre! A borítókép az arculatod része, a legelső dolog, amit a Facebook oldaladra látogatók meglátnak. Nagy hatása van az első benyomásra, arra hogy maradnek-e vagy már kattintanak is tovább. 7 tipp ahogy kitűnhetsz a Facebookos tömegből Ahelyett, hogy egy szép, de egyébként semmitmondó képet választanál, próbálj itt is az egyediségre törekedni, hiszen egy jól eltalált borító sokat dobhat az üzleti céljaidon. Érdemes rendszeresen cserélgetni is, hiszen többek között segíthet: • A brand építésben • Megosztásokat generálhat, így nő az ismertség • Megmutathatod rajta a terméked • Rajongói játékot, versenyt indíthatsz vele • Akár a szolgáltatásod vagy terméked új funkcióit is bejelentheted • Arcot adhatsz a márkádnak, cégednek • Fontos eseményeidet is egyszerűen promotálhatod   3P? A marketingben valahogy szinte minden P betűs, legalábbis, ha angol nyelvterületen dolgozol vagy úgy tanultad a szakmát. A 4P és az 5P után megérkezett a 3 elemet tartalmazó testvérük is, ami immáron teljesen a közösségi médiáról szól. Ebben az esetben a P-k a personal, purpose és promotional szavakat takarják. Az egésznek a lényege pedig az, hogy igyekezz többet átadni a személyedből (a márkádéból), mint a logód és maga a terméked! Próbálj minél több értéket közvetíteni a rajongóidnak (az ő problémáikat oldd meg, felelj a kérdésekre, ami őket foglalkoztathatja) és ha promócióról van is szó, az semmiképp sem legyen push jellegű. A helyes tervezéshez vannak bizonyos netes algoritmusok, ám ezek többsége fizetős, ráadásul kis teszteléssel és jó sok megfigyeléssel magad is rájöhetsz, hogy mi az, amire a közönséged kíváncsi.   Emeld ki a fontos posztokat! Ez egy kézenfekvő tippnek tűnhet, azonban a vállalkozások többsége még mindig nem használja megfelelően. Te tudtad hogy, az üzleti Facebook oldaladon kiemelheted a fontos üzeneteidet? Ez remek eszköz arra, ha fontos hírt közölnél, ha nyereményjáték esetén, vagy ha például akciózol valamit.7 tipp ahogy kitűnhetsz a Facebookos tömegből Ha használod, a kiemelt poszt lesz az első dolog, amit a látogatók meglátnak az oldalon, így tényleg csak a legfontosabb üzeneteknél vesd be! Ne kövesd el azt a hibát, hogy minden egyes posztodat kiemeled, hiszen ezzel összezavarod a rajongókat!   Boostolj! A posztok boostolásáról eltérőek a vélemények, ám vitathatalan előnye a módszernek, hogy egyszerűen tudsz vele nagy közönséget elérni, sok like-ot szerezni rövid idő alatt. Olyanokat is elérsz, akik (még) nem követik az oldalad, ez azonban azt is jelenti, hogy nem feltétlen érdeklődnek a márkád, terméked iránt. Éppen ezért, ha a weblapodra mutató linket hirdetnél vagy tényleges konverziókra apellálsz, nem csak a like gyűjtés motivál, érdemes inkább egy hirdetési kampányt elindítani az egyszerű boost helyett.   Légy önmagad! Az utolsó tanácsom, hogy légy önmagad! Ez nagyjából annyira konkrét, mint a légy egyedi, pedig itt is egy pofonegyszerű dologról van szó: a tömegből való kitűnés legegyszerűbb módja, ha szimplán csak magadat adod. Ne aggódj azon, hogy túl professzionálisnak tűnhetsz, de azon sem, ha látszik, hogy csak próbálkozol. Nyugodtan kísérletezz különböző ötletekkel, hiszen sosem tudhatod, hogy mi hozza meg az áttörést. Sokan a márka álarca mögé bújnak, pedig az ember emberekre vágynak, így jó ötlet lehet megszemélyesíteni a vállalkozást. Akár saját magaddal azonosítani, ahogy azt Kim Garst vezérigazgató is teszi:

Kim Garst

Reméljük, hogy segített a posztunk és jó irányadóként szolgál a sikeres üzleti Facebook oldalad menedzseléséhez. Szívesen meghallgatnánk a Te tipped is a témában!

    Forrás: 7 Ways to Stand Out on Facebook
blog