Így születik a jó business: Együttműködési kisokos – 3. rész
Kölcsönös megegyezés kibővítése
Sorozatunk harmadik részében arról olvashattok, hogy hogyan és miért alakítsatok ki egy jó kapcsolatot az ügyfeletekkel a siker érdekében. A különböző pontokban való egyetértés, a kölcsönös megegyezés és együttműködés elengedhetetlen egy jó együttműködéshez.
Azzal, hogy egyre több dolgot tudsz meg az ügyfeledről és arról, hogy mire van szüksége, biztossá válhat benned, hogy a befektetők ugyanabba az irányba taszítják az összes projekt kapcsán.
Azoknál a csapatoknál, akiknél megvalósul az osztott megegyezés sokkal valószínűbb, hogy jó design-t terveznek, mint azoknál, akik nem tudnak kifejleszteni egy közös személetet a projektek céljai és kimenetelei szerint. – Jared SpoolVIZSGÁLJ MEG MINDENT! Csináld meg az előzetes feladatot és készíts egy vizsgálatot a projekt elindulása előtt. A következőket vizsgálhatod meg:
- információfelépítés,
- tartalom,
- felhasználói felület mintája,
- felhasználók tevékenységei,
- minden egyéb, ami segít jobban megérteni a projektet.
- web irányelvekhez való alkalmazkodás,
- tartalomnak való megfelelés,
- funkciók szerinti költségvetés,
- információk szerinti költségvetés,
- hozzáférhetőséghez való alkalmazkodás,
- Google oldalsebesség eredménye.
A trükk, hogy elhalasszuk a termék követelményeinek specifikálását addig, amíg el nem készül néhány ismétlődő teszt a gyorsan kibontakoztatott prototípusig, miközben végig komoly ellenőrzés alatt áll a beosztás, a költségvetés és a minőség is. – Donald NormanA tesztelhető prototípus feltételezi és bemutatja a projekt lehetséges hibáit. Mivel a különböző hibák a projekt korai fázisaiban kialakulhatnak, így képes leszel a gyors javítűsra, pótlásra és elrendezésre. Az ügyfél ezzel jobban meg tudja majd becsülni a bukás értékét és kevésbé fog félni tőle. Gyakran próbálunk meg még gyors jelentéssel bíró HTML és CSS prototípust létrehozni az ügyféllel való találkozás előtti időszakban, mert ezzel jól meg tudjuk érteni a projekt céljait. A kérdés, amit általában felteszünk ilyenkor, hogy „Igazunk van-e?”. Fontolóra kell venni, hogy nem fektettünk a projektbe még elég időt, így könnyen korrigálni tudjuk, vagy akár elölről is kezdhetjük a folyamatot. A sorozat folytatását hamarosan olvashatjátok blogunkon az elvárások felállítása témájában, ami a kölcsönös megegyezés utáni következő fontos lépés az együttműködés kialakításában.
Amennyiben szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!