Menü

Webmarketing trendek 2016-ban

Folytatva az elmúlt évek hagyományát, idén is elindítottuk az Online Marketing Inspirációk workshop sorozatot, ahol ezúttal a 2016-os webmarketing trendek kerültek terítékre. Sokan eljöttetek, de mivel hamar megteltek a helyek, biztos volt aki lemaradt a programról. Rövid összeállításunkból megtudhatod miről volt szó. IMG_9238 Az első előadónk, Krizsán-Kis Anett szakmai partnerünk, az Origo képviseletében érkezett, előadásának fókusza a pedig native marketingen volt. Sokszor hallott fogalom, de sokan tévesen használják. Nézzük mit is jelent: Amennyiben arra gyanakszol, hogy a natív hirdetés tulajdonképpen egy szponzorált tartalom, akkor jó úton jársz. Fontos viszont, hogy nem minden szponzorált tartalom natív hirdetés, csak az, amelyik beépül a szerkesztett környezetbe. Hogy ne legyen teljesen észrevétlen ez a beépülés, vagyis senki se csaphassa be a közönséget, sok országban már szigorúan szabályozzák, milyen szöveggel, sőt, mekkora betűmérettel kell jelezni, hogy valójában reklámról van szó. Ezekkel rokon az úgynevezett PR cikk is, ami már sokkal ismertebb megoldás. A megrendelő itt is fizet a megjelenésért, a tartalom itt is a szerkesztett környezetben jelenik meg, ugyanakkor az ilyen anyag általában tartalmilag leválik a környezetéről. Anett és az Origo szerint a megoldás remekül alkalmazható:
  • Új termékek bevezetéséhez
  • Edukációhoz
  • Brand építéshez
  • Tartalom biztosításához
  IMG_9240 Második előadónk ezúttal is Bedi Viktor volt, aki mesélt a vizuális elemek fontosságáról, hiszen az egyik legnagyobb stock ügynökség, az 123RF nevében érkezett. Viktor hangsúlyozta a jogtiszta képek használatának fontosságát, illetve a tematikának megfelelően előrevetítette, hogy mit várhatunk 2016-ban. Véleménye szerint az év slágere egyértelműen a mozgókép lesz, ami 2019-re az internet akár 80%-át is kiteheti majd. Jönnek az élvezetes termékvideók és az animált gifek, az infografikák területén is. IMG_9245 Harmadikként, immár visszatérő vendégünk, Borissza Kitti állt a közönség elé. Kitti a SocialFokus munkatársaként él-hal a webes világért, de személyiségéből fakadóan a személyes, élő kapcsolatok elkötelezett híve is. Előadásában azt az elképesztően aktuális témát boncolgatta, hogy milyen hatással van a technológia fejlődése az emberi kapcsolatainkra. Kitti szerint a mobilunk kijelzőjébe ragadva könnyen elveszítjük a kapcsolatot a körülöttünk élőkkel, miközben 1 milliárd emberrel kerülhetünk kapcsolatba. Egyre több információ áll a rendelkezésünkre, mégis egyre inkább csak ahhoz férünk hozzá, ami a viselkedésünk alapján nekünk való. Hangsúlyozta, hogy bár a mobil eszközök nagy mértékben megkönnyítik az életünket, érdemes néha azokon is túltekinteni, hiszen egy 2-3 órás FacaTime beszélgetés helyett, akár személyesen is találkozhatunk szeretteinkkel. IMG_9248 A workshop egyik új szereplője Kucsera Péter volt, a hrMODUL munkatársa. Péter prezentációjában az idén kiemelkedően fontos trendnek számító, hr marketingre helyezte a hangsúlyt. Azt talán el sem kell magyarázni, hogy egy cég sikere szinte teljes egészében a megfelelő munkatársak kiválasztásán múlik. Ahogy Steve Jobs mondta: "A kiváló emberek 5x jobban dolgoznak, mint a jók." Ezt a nézetet osztja Péter és cége is, így hivatásuk a megfelelő munkaerő megtalálása a megfelelő cégek számára. Ahhoz, hogy ez mindenkinek könnyebben menjen, az alábbi tippeket adta: 1. Tájékozódj: Google, Prezi, NNG, Facebook (karrier oldalai) 2. Csinálj egy menő karrier oldalt 3. Tegyél ki rövid dolgozói idézeteket képekkel 4. Tedd izgalmassá a feladatokat 5. Hirdess akkor is, amikor pillanatnyilag nem keresel senkit 6. Add el a jövőt  

IMG_9249

Lévai Richárdot (RG Studio) valószínűleg senkinek sem kell bemutatnunk, akit érdekel az online marketing és a social media. Az előadásával kapcsolatban viszont hagy legyünk kicsit titokzatosak, mert azt egy későbbi, hosszas bejegyzésben szeretnénk megosztani veled. Egyelőre legyen elég annyi, hogy Ricsi szerint az online marketing világában olyan gyakran vannak újdonságok, hogy szinte csak a változás az állandó, így nem könnyű megtalálni a megfelelő stratégiát. Segítségül az idei Facebook trendeket hozta, hamarosan el is áruljuk miről volt szó! :)   IMG_9251   A karácsonyi workshopunkon tartott előadásán felbuzdulva, évkezdő kiadásunkra is elhívtuk Nagy Istvánt a MirMortól. Istvánék a rendkívül futurisztikusan hangzó, intelligens online konverziós megoldásokban vannak otthon. István elmondta, hogy az általuk fejlesztett speciális ügyfélkezelési rendszerrel nem ritkán fordul elő, hogy panaszból elégedett vevőt varázsolnak. Mesélt továbbá a pop up, last chance ablakok, smart put modulok és további bővítmények relevanciájáról, melyek használata főképp webshopok esetében lehet elengedhetetlen, de bármilyen online business sikerrel alkalmazhatja őket. IMG_9254   Végül, de nem utolsó sorban, a szinte már állandó vendégnek számító Pogátsnik Lacit üdvözölhettük az Origotól. Laci témájául az e-mail marketing idei kilátásai szolgáltak. Jóslata szerint a mennyiség és a minőség abszolút összeegyeztethető, mindössze az alábbi pontokat kell szem előtt tartani, ha idén is sikeresen szeretnénk hírlevelet küldeni:
  • egyszerű
  • automata
  • perszonalizált
  • feliratkozásra csábító
  • megerősített e-mail címekre küldve
  • mobilra optimaizált
  • szinkronban a landolóoldallal
  • rövid
  • személyhez köthető
  • a legkevésébé szórólaphoz hasonló
Rendkívül intenzív napot tudhattunk magunk mögött február 11.-én, akik eljöttek reméljük jól érezték magukat és hasznosnak tartják az elhangzottakat. Amennyiben így volt, vagy éppen azok közé tartozol, akik lemaradtak, csatlakozz az azonos nevű, Online Marketing Inspirációk Facebook csoportba!    
blog