Menü

Áprilisi Online Marketing Inspirációk workshop összefoglaló

Április 10-én ötödik alkalommal tartottunk Online Marketing Inspirációk workshopot a Google Groundon. A legutóbbi, tartalommarketing workshoppal ellentétben ennek nem volt egyetlen, központi témája: most ismét egész napos rendezvényt tartottunk változatos témákkal, de változatlanul friss, aktuális mondanivalóval és közel száz fős hallgatósággal. Azt pedig örömmel láttuk, hogy egyre inkább sikerül átmennünk interaktív workshopba, ahogy szerettük volna, vagyis szaporodnak a kérdések az előadások végén, illetve a szünetekben egyre többet beszélgetünk a résztvevőkkel.

Az első blokk: főleg ügyfélszerzésről és megtartásról

A programot szokás szerint András (Hrenkó András, ügyvezetőnk) kezdte és összefoglalta a legfontosabb tudnivalókat arról, hogyan kell SEO, tartalmi és funkcionális szempontból optimalizálni a webes jelenlétet. Erről egyébként egy külön képzést is indítunk, webmarketing képzés néven, egyéni konzultációval. Online Marketing Inspirációk workshop - panoráma Nem véletlenül vesszük át újra meg újra az alapokat egyébként, gyakran a workshopok és az ügyfelekkel folytatott konzultáció során is úgy látjuk, érdemes a kályhától kezdeni, jól felépített struktúrában átgondolni, hogy milyen célokra, milyen megjelenésre van szükség a honlapkészítés, majd az online marketing során. (Ennek nemrégiben szenteltünk is egy külön blogbejegyzést: Ezeket gondold át honlapkészítés előtt!) A második előadásban Juhász Attila, a MiniCRM stratégiai tanácsadója ismertette meg a közönséggel, hogyan segítheti a CRM rendszer az ügyfélszerzést és úgy általában, a teljes ügyfélkommunikációt. Ha nagyon le akarjuk egyszerűsíten a dolgot: a CRM segítségével folyamatosan nyomon követhető, hogy kinek adtunk ajánlatot, mikor, mikor érdemes ismét ráírni, ha elutasított minket, megkérdezni miért, később esetleg újra próbálkozni, visszajelzéseket kérni, vagy az értékesítési folyamat során valami plusz termékre ajánlatot adni a vásárlónak. Ez a kommunikációs folyamat önmagában olyan összetett tud lenni, hogy Excel és Outlook segítségével lehetetlen követni, de jelentősen növelni tudja a munka hatékonyságát. Attilát Berényi Konrád követte a Pontolóval, ami egy egyszerűen implementálható hűségkártya-rendszer: mint tudjuk, ez a leghatékonyabb módja annak, hogy az üzletünkben a fizikai valójában is megforduló ügyfelet még jobban magunkhoz láncoljuk, rendszeresen kapcsolatteremtésre ösztönözzük. A hűségkártyával kapcsolatos best practice-tudnivalókat Konrád még februárban előadta nálunk, most arról beszélt, milyen analitikai lehetőségeket kínál a Pontolo rendszere a vásárlók magatartásának elemzésére, amit hasonló infrastruktúra nélkül szintén lehetetlen megvalósítani.

Második blokk: közösségi hirdetések és céges blog

Lévai Richárd, az RG Stúdió közösségi média szakértője is rendszeres előadónk, ő a legújabb facebookos hirdetési, célzási rendszereket és a fő célzási stratégiákat ismertette szokás szerint lendületes és igen tartalmas előadásában. Erre már csak azért is szükség volt, mert a Facebook célzási opciói egyre összetettebbek, például hamarosan tartózkodási hely alapján is tudunk lőni a felhasználókra, de már itthon is elérhető az irányítószám alapú földrajzi célzás, és egyre összetettebb viselkedés alapú módszerek jelennek meg a közösségi oldalon. Ezek többsége egyelőre csak az USA-ban érhető el, ahol több adatbázissal van összekapcsolva az oldal. Online Marketing Inspirációk workshop - Lévai Ricsi Idehaza is jó stratégia azonban a multi-product hirdetések használata, amikor egyszerre több ajánlatot jelenítünk meg a hirdetésekben - amit pedig nem csak sales üzenetekre, hanem tartalomra is fel lehet építeni, ami jobban bevonja a látogatót, és ha lehet, egy kis szellemeskedés révén akár szórakoztatja is. Éppen ezért ismételtem meg a tartalommarketing workshopon már előadott anyagomat a céges blogolásról, amihez továbbra is szeretnénk ötleteket adni és ösztönözni mindenkit. A céges bloggal kiválóan javítható a SEO, mivel impulzusokat ad a Google-nak, növeli a beindexelt oldalak számát és a kívánatos kulcsszósűrűséget, valamint a látogatók számára érdekes, a bevonódást, bizalomépítést elősegítő tartalmat ad, ami remekül hirdethető, terjeszthető a közösségi médiában is. De ezek csak a legfontosabb szempontok. Az előadásban is megemlítettem az Így írj céges blogra bejegyzést! című posztot, ami egy gyakorlati útmutató a blogoláshoz.

Harmadik blokk: tartalomstratégia és médiamix

Ebéd után még visszavártuk a látogatókat két előadásra (délelőtt egy hosszabb szünetet tartottunk, amit a tavaszi napfényben alaposan ki is tudtunk élvezni a Grund kerthelyiségében egy kávé mellett). Pogátsnik Laci, az Origo Üzletrész Direkt munkatársa a hatékony médiamix összeállításáról beszélt a hallgatóságnak. Az Üzletrész.hu KKV-k számára kínál megjelenési lehetőséget a vezető hazai hírportálon display hirdetésekkel, PR cikkekkel. Laci azt vette végig, milyen szerepe van az ilyen megjelenéseknek a PPC vagy a közösségi média mellet, és hogyan kombinálhatók a bannerkampányok a többi hirdetési formával, melyiknek milyen szerepe van. Míg egy látványos bannerkampány vagy jól promózott PR-cikk, blogbejegyzés eredményes belépő a figyelemfelkeltéshez, ő is hangsúlyozta az utánkövetés, vagyis a remarketing, az adatbázis-építés és az utólagos elemzések, akár a kérdőívezés fontosságát. Pécsi Feri, a Soreo.biz alapítója pedig ismét tartalommarketinges előadást tartott nálunk: mi ugyan beszéltünk a céges blogról és a közösségi kommunikációról, de ennek fontos eleme a stratégiaalkotás, vagyis, hogy ennek a tevékenységnek is meglegyen a hosszú távú stratégiai célja, és mindent ennek alárendelve, a tartalmakat a megfelelő buyer personákra célozva készítsük el és promótáljuk. (Ferivel még az év elején készítettünk erről egy interjút, amiben kicsit jobban elmagyarázzuk, mi is az a tartalommarketing és annak stratégiája.)   Mint látható, a workshop előadásai igen alaposan járták körbe azt a témát, hogyan lehet korszerű eszközökkel, korszerű szemlélettel egy komplex online marketing rendszert felépíteni és működtetni. Ez az összefoglaló nem is szolgálhat más célt, mint hogy kedvcsináló legyen a következő rendezvényhez, amelyet júniusban rendezünk és pár héten belül meghirdetünk. Várunk a Google Groundon legközelebb - ha nem szeretnél lemaradni a következő workshopról, a lenti formon vagy ezen a linken iratkozz fel a hírlevelünkre!
A rendezvény szakmai partnere ezúttal is az Origo Üzletrész Direkt volt.
blog