Esettanulmány

Go print

A feladat

A Go print projektek esetében 3 fő szempont teljesítése volt a cél: egyrészt, mivel korábban a marketing tevékenység szinte 100%-ban offline valósult meg, az igényekhez igazodva onlinera kellett áttérni, amihez modernizált arculattal rendelkező webes felületeken át vezetett az út. A séma mentén haladva, a Go print 13 üzletét külön entitásként kezelve, azokat egyedi felületeken megjelenítve szerettük volna az értékesítés elsődleges eszközeként használni, ami később kiegészült a harmadik tényezővel, a megszemélyesített ajándéktárgyak, kategóriánként történő webes forgalmazásával.

A "most" oldalak

A MOST oldalak a Go print legfontosabb és legnépszerűbb szolgáltatásaira, termékeire igazított tematikus webshopok, egészen pontosan a póló-, bögre, diploma-, fotókönyv nyomtatás, illetve nyomtatás rendelés. Összesen 5 db készült, de a jövőben ez valószínűleg bővülni fog.

Üzletek

A 13 üzlethelyiség Budapest legnagyobb bevásárlóközpontjaiban helyezkedik el, így jól körülhatárolható egyéni célcsoportokkal rendelkezik mindegyik, sőt a lokális marketing is nagyszerűen érvényesíthető az esetükben, így külön tételként kezelendők. Egyediségük abban is rejlik, hogy a felhasználóknak nem egy központi egységgel kell kommunikálniuk, hanem egyenesen a hozzájuk legközelebb eső üzletnél érdeklődhetnek. Az oldalak elkészítésénél természetesen szem előtt tartottuk ezt a közvetlen viszonyt, így a fotózás levezénylése is elkerülhetetlen volt.

Applikáció

Az Android készülékekre letölthető Mobil Nyomtatás applikáció szoros kapcsolatban áll a nyomtatas-most.hu oldallal. Segítségével egy-egy szükséges file vagy kép kinyomtatásához mindössze egy okostelefonra van szükség. Az elkészült, jó minőségben nyomtatott dokumentumok pedig akár rögtön át is vehetők abban a bevásárlóközpontban, amit a felhasználó előzetesen megadott. Szintén lehetőség van azt jelezni, hogy színes vagy fekete-fehér nyomtatot várunk-e.

Management

Az általunk tervezett és fejlesztett központi rendszerből elérhető az összes, közel 30 Go print oldal. A management system legnagyobb előnye, hogy az összes vásárlás és megrendelési adat ide fut be, illetve valamennyi üzletből, gyakorlatilag bárhonnan elérhető, ahol van internet és rendelkeznek a belépési adatokkal. A megoldásunk egy egyedi webshop motorral rendelkezik, amit az összes tematikus oldal is használ.

Integráció

Kiemelt integrációs folyamat volt a banki fizetés bevezetése minden weboldalon, illetve az 123RF rendszerével való összeköttetés, aminek galériájából API-n keresztül tölthetők át a kép fileok a Go print saját tervező rendszerébe, így a felhasználó már a megrendelés előtt láthatja az elkészült termék látványtervét.

Arculattervezés

A webes fejlesztéseket megelőzte egy arculati ráncfelvarrás, aminél a Go print esetében kiemelten fontos volt az, hogy megtartsuk az eredeti logót és színsémát, hiszen az már beépült a célközönség tudatába. Ezen a vonalon haladva alakítottuk ki a Go print modernizált, desktop és mobil felületeken is jól funkcionáló arculatát. Ehhez szorosan kapcsolódott a reszponzív webdesign megalkotása, ami a Go print esetében több volt, mint elvárható, hiszen a MOST oldalak és az Üzletek projekt is nagy százalékban a mobilos felhasználók körében vált népszerűvé.

Copywriting és SEO

A Go print weboldalak teljes szövegezését mi készítettük, természetesen ügyelve a SEO szempontokra, így az Üzletek esetében lokális SEO beállításokat végeztünk el. Ez azt jelenti, hogy a meta tagek beállításánál a földrajzi elhelyezkedésre optimalizáltunk, így a userek nagyobb eséllyel találkozhatnak a hozzájuk legközelebb eső üzlettel keresés közben.

Üzemeltetés és karbantartás

Az üzemeltetésnél fontos tétel volt az infrasturktúra tervezése és beszerzése. Ugyanígy mi végeztük az installációval kapcsolatos teendőket és domain regisztrációs ügyintézését is. Ezek mellett folyamatosan felügyeljük a rendszergazdai feladatokat. Support szolgáltatásunkkal képesek vagyunk a Go print oldalaival kapcsolatos esetleges problémák mindegyikét szinte azonnal elhárítani, így a működésük zökkenőmentes.

Eredmények

Külön kiemelnénk a nyomtatas-most.hu oldalt, ahol az elmúlt egy évben 16,86%-os célkonverziós aránnyal büszkélkedhetünk. Emellett szintén hasonlóan nagy érdemnek tekintjük, hogy az applikáció, az Üzletek és a MOST oldalak mindegyike olyan különleges marketing eszközök, amelyek képesek online felületről teljesen kiszolgálni a felhasználói igényeket, ezzel egy időben pedig az offline üzletekbe is terelni a vevőket.

Még több esettanulmány

Fábián Szalonok

Megnézem

Laser Corner

Megnézem

Anna and The Barbies

Megnézem